Tuesday, April 5, 2011

Saiful Syazani : Al-Fatihah

Hari ini agak sukar krole mencari ayat atau perkataan yang sesuai bagi mengolah topik entri yang krole ingin kongsikan, mungkin disebabkan perasaan sedih dan marah kepada insan yang bergelar guru ini, rasanya korang semua dah tahukan??? akan kes arwah adik saiful syazani saiful sopfidee kita ni kan??? dimana beliau dipukul dengan teruk oleh gurunya sendiri disebabkan beliau dituduh/didakwa mencuri duit sebanyak RM7 daripada rakannya, arghh!!! tapi kenapa sampai jadi begini??? kenapa cikgu tu sanggup bertindak melampau sedemikian rupa!!! kalaupun perkara itu betul ada cara untuk mendidiknya, bukannya harus dipukul sampai diikat kedua belah tangan pada tingkap asrama!!! kau memang berhati binatang!!! sepatutnya kau menjadi payung kepada kanak-kanak ini, mencorak mereka, dan mendidik mereka tapi... arghhh!!! susah krole nak kata!!! kau memang dayus... memukul kanak-kanak yang hanya berumur 7 tahun hingga membuatkan dia tidak boleh melihat cahaya pada keesokkannya.

Adakah slogan "guru mendidik generasi akan datang" perlu ditukar selepas ini... "guru membunuh generasi akan datang"... krole tidak menundingkan jari menyalahkan mana-mana pihak, tapi kalau boleh selepas ini pihak-pihak yang berkenaan haruslah menitik beratkan kualiti seorang pendidik dan bukan hanya daripada kelulusan sahaja, tapi tengoklah dari aspek keperibadian beliau juga dan kalau boleh menyeluruh!!! tengok sekarang apa dah jadi... kalau duit hilang boleh diganti... tapi kalau nyawa hilang??? boleh jawapkah???



p/s : maafkan krole kerana agak kasar sedikit kali ini~

27 Komen:

! .MiE. ! said...

al fatihah
cikgu skrg sgt kejam

O'gosh said...

Al-fatihah tuk saiful syazani..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

al- fatihah...dunia semakin kejam wak..huhu

nuriz said...

bila orang marah, lupa diri sebab dikuasai oleh syaitan

http://theanythingplace.blogspot.com said...

nice blog :D

Belalang Hijau said...

mudah2an arwah akan bersama dengan org2 yang beriman dan solleh...

al-fatihah...

Zura said...

cikgu xde otak cm tuelah..ikut hati dr akal..

nelly said...

tak patut sungguh !

zazaw said...

memang tak patut
kejam sangat
kesiannn budakk tuu

Nur Amira said...

sedih sgt...it should never happen to a small child...7 tahun..ape la yg budak 7tahun mampu buat

mr.curly said...

al-fatihah..

ASSOYFINGER67 said...

Al fatihah untuk arwah..Rilex bro...Allah lebih sayangkan dia...tempatnya dah tentu..tempat yg mulia!

krole said...

mie=manusia smakin kejam bro~sedih sgt

krole said...

o'ogosh=sedekahknla al-fatihah ye~

krole said...

LM=tu r wak..pe nak jd kan~

krole said...

nuriz=krole stuju ngan pndapat nuriz tu~

krole said...

anythingplace=thanks~

krole said...

belalang=insyallah~amin

krole said...

zura=tu r...dayus sungguh~

krole said...

nelly=geram sgt ni wak~

krole said...

zazaw=bygknla camne perasaan keluarga arwah

krole said...

nur amira=bru nak knal dunia wak~kejam sgt ckgu tu

krole said...

mr-curly=amin~

krole said...

assoy=insyallah assoy~moga arwah ditempatkn dikalangan org yg beriman~

.:|kamaryeah|:. said...

xde kata2 yg blh keluar dr kt awk~
sedih , marah , benci , semua ada....

Miera said...

al-Fatihah..
xpa....y pergi biar dy pergi....ckgu 2 pun one day akan jd ayah..t dy akan pk n nyesal...kta doa sama2...

Anonymous said...

al fatihah...sangat menyentuh hati melihat anak kecil yang sudah tidak bernyawa ini....tapi amat hairan kenapa masih ada pihak yang seakan membela tindakan guru tersebut...salah tetap salah w/pun seorg ustaz....