Saturday, February 19, 2011

Rindu Kampung Halaman

Hehehe entri petang ini sedikit EMO,so kepada yang tak tahan sila mutah dalam kadar segera ngeee~tadi tengah krole layan perasaan dibelakang rumah tiba-tiba ada satu bunyi deruan yang amat kuat hinggap ke telinga krole,perghhh!!!takut juga pada mulanya~mulalah mulut ini membaca kalimah-kalimah suci yang ada direkod didalam otak krole ni.Rupa-rupanya bunyi tadi datangnya dari langit???kelam-kabut krole mendonggak keatas untuk melihat apakah benda tersebut???owhhh!!!rupa-rupanya kapal terbang lalu,hehehe saja buat suspen,jadi tak?hah?tak jadi??adus~malu-malu,ok sebenarnya bila krole terlihat kapal terbang yang berlegar-legar diruang udara mesti krole akan teringatkan kampung halaman , sedih o0o0 tinggal jauh dari kampung ni ~ rindu sangat-sangat kat keluarga,kawan-kawan dan musuh-musuh dikampung(musuh???hehehe)

korang ingat tak waktu zaman duduk dikampung dulu,mesti tak sabar untuk meninggalkan kampung dah berpindah kebandar untuk mencari rezeki yang ramai orang berpendapat peluangnya lebih cerah sekiranya mencari disana???tapi dalam situasi krole ni~bila dah merantau jauh ni,rindu pula dengan kampung dan rasanya macam nak tinggal kat kampung je~apa taknya dikampung sunyi sepi aman je rasa,udara pun segar,buah-buahan banyak...cakap je apa yang korang nak kira semua adalah!!!huh...semangat pula~lagipun krole rindu sangat dengan mak bapak,rindu pula dengar suara dia orang membebel~ngeee...mereka kuat membebel pun bukan apa semuanya untuk kebaikkan kita juga,betul tak?bilalah dapat balik kampung ni???




p/s : nak aply cuti r~ngeee

43 Komen:

forever love said...

die jauh erk.? katmne.?

.: iEyLa :. said...

uishh...touching2...
minggu dpn nk blk umah..hehe..
sabar ek krole..huhu

sophie said...

Tiada tempat terbaik selain rumah kan?? Okay,dah rindu makan masakan mak!

Amyna said...

yeay yeayyy!!
Pren saya home sick sudah.. ekeke.

Alalalala pren..sabar ya. kita serupa.. apa kandaya..demi tugas.huhuhu! Cer pren apply cuti... Myna plan bulan 5 baru nak balik... :-)

Nour Akmal said...

hye..
singgah cni..

jom join GA blog sy..

http://jarijemariemas.blogspot.com/2011/02/jarijemariemas-first-giveaway.html

ijam ismail said...

hye kerolllll...
ijam dtg ni..hehe
sbr yepppppp
=)

c-tea said...

uisss...rindu2 her..telefon la mereka

Belalang Hijau said...

cepat krole cepat!

cepat apply cuti dan balik kampung!

ngee

Muhammad Mustaqim Razali said...

be happy2 lah...

all good things come with a smile.. jd muka kena ada senyum bah...
:)

Puanbee said...

dah rindu tu aplly cuti balik kpg heee

ain revival said...

hehe~homesick ekk?
sabar yep..t leyh balik la nanti~

Jumir said...

Kite balik 2 minggu lagi. Krole...macam mane pun kena cari masa n balik kg.

Bulan said...

uwaaa..saba ek wak..nati ade cuti blik la..

a n a . i z z t y said...

ceyhhh...suspen la konon??..hehehe...lawak...alaaaa...biasa la tu..kalo berjauhan dgn kampung halaman...mmg rindu kan??...ana dah lama x balik kg...sebab dah xde sape dah kat kg...yg ada sedara mara je... :)

i am S!L4H.. said...

kmpung uncle krole kt mne?nk ikot blik?ade buah2 byk erh?ngeeee~
ade tembikai susu x?nti tlog pos sebakul kt silah bole?hahaha

cik panadol said...

ape lagi ....pack your bag n fly!

krole said...

forever love=huhhu nu kat sabah~

krole said...

ieyla=wuahhh!!!jeleznye krole~

krole said...

sophie=huhuh...wuahhh!!mmg indu pon..mak!!!

krole said...

Amyna=huhu krole plan blk bln 3 ni wak..indu sgt sabah~ngeee

krole said...

Nour Akmal=wuahh!!thanks wak..akan dijoin ngeee~

krole said...

ijam ismail=wuahhh!!indunye kat ijam~hrp chat2 slalu ye~

krole said...

c-tea=mmg tiap ari tpon geee...tp msih indu jgk~

krole said...

belalang=da aply da bro..tnggo komfrm je cuti tu~

krole said...

mustaqim=huhuu okeys...thanks bro..ngee~

forever love said...

sungguh jauh..xpe2..saba k..ada peluang balik la..

krole said...

PuanBee=hehehe..semestinye wak ngee~

krole said...

ain revival=huhhuu..insyallah wak..thanks ye~

krole said...

jumir=wuahh!!jelesnye krole...uwahhh!!jgn tnggl daku..aik???ngeee~

krole said...

Bulan=huhuhu okeys wak..tq ngee~

krole said...

ana.izzty=huhuhu tq wak..mmg tgh indu sgt ni ngeee~

krole said...

sila=beaufort sabah...wuahh!!ade2 nnt pakcik pos laju ek ngee~

krole said...

cik panadol=wuahhh!!nak terbang2!!!ngeee

krole said...

forever love=insyallah~tq ye wak..nak balik!!!

forever love said...

nah2..helikopter menan utk awk terbang balik sini..

krole said...

forever love=huhuhu...le ke smpai kmpung krole ngeee~

forever love said...

haha..xsempat nk terbang..pecah da

krole said...

forever love=huhuhu...takot r cxamtu ngee~

forever love said...

hehe...jgn la caya..hihi

.:|kamaryeah|:. said...

sabar ye krole~ ade rezeki nnt ade lah peluang utk balik~

krole said...

forever love=huhuh tau wak gurau je ngee~

krole said...

kamaryeah=huhuhu thanks wak..

forever love said...

hehe..xpe2..kumpul duit..pastu boleh la beli tiket flight..boleh balik..kg halaman kat ne.?