Monday, February 14, 2011

Katakan Tidak Kepada Hari Valentine

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger-blogger diluar sana,hari ini mesti ramai yang tahu atau buat-buat tak tahu hari apa???mestilah hari isnin hehehe~tapi bagi orang-orang barat hari ini adalah hari valentine dimana mereka akan "berkasih sayang" untuk menyambut hari yang penting ini bagi mereka~dua tiga hari ini krole tengok ramai blogger yang buat entri berkenaan hari valentine ni,dan alhamdulillah ramai yang memboikot tentang penyambutan perayaan(perayaan ke?) tersebut.kerana bagi yang belum mengetahui akan hari valentine ini mesti fikir ia hanyalah sebuah perayaan untuk memperingati kekasih hati,,buah hati dan banyak lagi hati yang krole tak dapat nak taip kat entri ini ahaks~tapi sebenarnya yang tersirat perayaan ini disambut adalah untuk memperingati hari kematian st.valentine.

so krole malas nak ulas panjang berkenaan topik ini,kerana ramai dah blogger-blogger yang mendedahkan akan hari perayaan valentine ini~kenapa perlu kita mencontohi orang-orang barat???"katakan tidak kepada hari valentine!!!"perghhh!!!macam nak berkempen lak krole~dan last sekali...jauhi maksiat!!!



p/s : kempen jgn x kempen~

18 Komen:

ain revival said...

lebih baek perepared utk maulidur rasul kan...??
mengaji, beribadah...
dapat gak pahala~
hehe

Norhayati Rostam said...

Wah~
Lamanya krole tak datang blog.
Yati pun dah lama tak update.
Jarang sangat berblogging, apa lagi bw.
Sorry Krole.
Krole pun tak ajak join bloglist krole tu.
sedih neh.
:D

Erm..betul2.
Jom kite gi berarak maulidur rasul.

p/s:Jumpe nak?
wahaha~

i am S!L4H.. said...

wat2 x ingt la ari ape..bole x pkcik?heee...

*sok Maulidur Rasul....tu yg sebenarnye patut di banggakan...btol x pkcik?heee..nti wat entry maulidur Rasul ye...

blog-tips-kurus said...

membazir beli bunge sambut V day itu. baik beli durian, lagi sedap!

ammboi.blogspot said...

sokong krole...
hindari diri kita dari kesesatan..
amin...

Proton Satria Neo R3 - Begitu Menakjubkan!

krole said...

ain revival=huhuh btul wak~

krole said...

cahayamylife=wuahhh!!tu r indu kat wak..mnta map sgt2 wak..bkn krole lpe~waktu tu krole da buang shoutmix mnta maaf skali lagi~

krole said...

silah=wuahhh!!!insyallah wak~krole cube ek~

krole said...

tips=wuahhh!!!hahahaa...tol wak..krole stuju~

krole said...

ammboi=huhhu yeahhh!!ade penyokong!!!

iManAzRaf said...

HEHE... btul2... saya setuju!! stakat ni, mmg xpenah sambut ke ape ke valentine neh.. hehe..

krole said...

imanazraf=hhuuhu..same r wak..x truskn g2...ek~

darkbatman said...

ramai yg wt post sal valentine days ne..tp rsnya x ramai yg sambut.hee

krole said...

darkbatman=huhuhu~tol...sal ramai da sedar snkgni bro~

sarah mohamad said...

katakan TIDAK !!

krole said...

sarah=yahhh!!katakan tidak!!!

Miss Nurun said...

valentine day? no thanks!

krole said...

miss nurun=wuahhh!!!that good wak~