Friday, February 25, 2011

Al-Kisah Lif

Ehem...ehem...untung kita sekarangni kan???kalau dulu nak naik bangunan tinggi kena naik tangga o0o0o0...kira zaman-zaman waktu televisyen takdak color lagilah katakan ahaks~tapi sekarangni perghhh!!!masuk je kat dalam kotak ni,tekan punat yang tertera nombor tingkat-tingkat didalam bangunan dan kemudian tunggu kejap lepas tu sampai,hehehe apa yang krole mengarut ni??krole cerita pasal lif lah!!!ngeeee...lift ni merupakan kemudahan yang amat penting pada masa sekarang,apa tidaknya~tengoklah bangunan sekarangni perghhh!!!tinggi sampai beratus-ratus tingkat,cuba bayangkan kalau korang kena naik ke tingkat 80 guna anak tangga,perghhh!!nak tercabut kepala lutut tu~tapi bagi sesetengah individu yang kurang bertanggungjawab...lif ni menjadi satu "kemudahan" untuk tujuan lain bagi mereka iaitu seperti.

1.Menjadi tempat menampal iklan kerja-kerja kosong,skim pinjaman,iklan ubat kuat dan banyak lagilah!!!mesti korang pun perasaan kan???

2.Menjadi ruangan khas kepada pelukis-pelukis yang tidak diiktiraf(kaki conteng)untuk berkarya,kadang-kadang best juga tengok~tapi tindakan tersebut merupakan kesalahan ye~jangan tiru mereka...

3.Menjadi tempat untuk membuang sampah-sarap...hah!!!yang ni siapa yang tinggal kat perumahan flat yang ada lif mesti biasa tengok kan???adoi~apa nak jadi!!!

4.Menjadi tandas awam segera bagi mereka yang dah tak dapat nak tahan dan bagi mereka yang ingin menyamakan diri dengan haiwan hehehe...

hargai dan jagalah kemudahan-kemudahan yang ada seperti lif,kalau rosak~hah!!!naiklah guna tangga tu ngeee~




p/s : jom naik lif ramai2 ahaks~

14 Komen:

khaifaiz said...

btl tu bro.. kekadang smpai sanggup naik tangga drpd nek lift yg kotor

sarah mohamad said...

krole dah penah buat ke smua tuu ? hihi. gurau je :)

miss epa said...

krole dah macam cikgu sivik dah ni.tumb up!haha :)

Yuni Aisyah said...

lift yg paling kotor yg yuni pnh jejak dkt flat pekeliling...mg kotor gile la..bau lak macm2.najis anuia pon ada...bodo je...!!

nur hafiza said...

hahahaha...tao xpe..bak kate yuni aisyah bodo je..haha..

Izamir Ridzwan said...

itulah sikap rakyat malaysia.. ooppss segelintir sahaja

krole said...

khaifaiz=tau xpe bro...hehehe~

krole said...

sarah=huhuu..mne de wak..ngee~

krole said...

miss epa=ahaks...tq2 wak..

krole said...

yuni=ngeee...kalo krole mmg x naik da ngee~

krole said...

nur hafizah=huhuhu~krole pon stuju jgk ngee~

krole said...

IR=wuahhh!!!lme x nmpk wan???ngeee...tol tu..hanya segelintir~

Rie said...

sanggup plak kencing dlm lif ek
ntahapehape je manusia2 ni

ada yg beromen dlm lif tu pun satu contoh lain tuu..

krole said...

Rie=wuahh!!tol2...hehehe