Sunday, April 10, 2011

Lari Dari Realiti

Sebelum krole memulakan bicara pada hari ini... krole nak beritahu kat semua mulai semalam hingga minggu depan krole kerja malam uwah!!! tak habis-habis dengan kerja malam krole ni kan??? ahaks, nak buat macam mana lagi~ kalau tak kerja tak dapatlah pulus ngeee. kalaulah krole boleh lari dari realiti ini??? selalunya krole bayangkan diri krole berada dialam yang serba sempurna, langit yang biru, kawasan lapang yang indah, binatang-bintang pelik tapi cute dan yang bestnya kita boleh bercakap dengannya ahaks~ dimana didunia itu duit tidak diperlukan, kita hanya perlu bercucuk tanam dan memburu untuk mendapatkan makanan wuah!!! tak payah risau pasal duit ni lah!!! rumah pun tak guna elektrik sebab udara disana nyaman dan sejuk so bil-bil ni memang tak wujud(hehehe)~ masyarakatnya pula hidup dengan aman dan damai kerana masyarakat disana hormat-menghormati sesama mereka, tapi sayang seribu kali sayang kerana semua itu hanya angan-angan kosong yang berkampung dikepala otak krole ni~

Realitinya adalah seperti yang kita nampak sekarangni, perang sana-sini, bunuh sana-sini... dan yang krole terkejut baru-baru ni ada topik didalam surat khabar menyatakan seorang pelajar memukul cikgunya hinggan patah hidung. adus kenapalah golongan muda sekarangni... tak hormat langsung dengan orang yang lebih tua daripadanya, dah tu cikgu dia pula!!! apalah nak jadi dengan dunia kita ni???


p/s : realiti atau fantasi.

17 Komen:

chuu said...

boleh je krole., jadi la petani., cucuk tanam mkn sendiri hihihi :P

najihah sahami said...

tu la krole..hidup di alam fantasi lebih seronok kan?tp kebahagiaannya tak hakiki..huhuhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

huhu..rasa cam br je wak kerja mlm.dah sampai lagi syif tu..tu lah namanya perjalanan hidup...anggap ia menyeronokkan ye wak

Ana Joe said...

yela...ingat dulu2 org penah ckp kat ana, lebih indah hidup di alam fantasi sbb kekecewaan tak kekal daripada hidup realiti yg sgt mmeritkan..

wlau ape2 pun perjalanan kehidupan kena diteruskan.. :)

eRza farEeha said...

jom kte ke alam fantasi jap..ehhe

i am S!L4H.. said...

hehe. cntik la pemandangan tu. bole2 uncle. yg best nye x yh gune letrik. sokong2 kurangkan had gune letrik bumi. heee

cacing said...

fuh ko punya fantasi la krole... memang terbaik.... kalah pak jenin.. heee

krole said...

chuu=huhuuh...akn difikirkn ahaks~

krole said...

mish=ngeee~tol2 huhuhu

krole said...

LM=huhuhu ye wak...ade 6 bulan g dlm taun ni ahaks~

krole said...

Ana Joe=ngeee~btul2 stuju sgt wak~

krole said...

erza=jom2..krole jd rayyan fantasi ahaks~

krole said...

silah=tau takpe silah..nyaman skit dunia ni kan???heee~

krole said...

cacing=ahaks..thanks bro~

Zura said...

jom masuk alam magika...hehehe

krole said...

zura=wuahh!!nak2!!!ngeee

i am S!L4H.. said...

btol2. nyaman dan sentosa. semue bahagie.
ngeeee semue ke? haksss