Tuesday, May 31, 2011

Tak Seperti Dahulu

Korang ingat tak zaman kanak-kanak korang??? maksud krole ingat tak mainan apa yang paling top waktu tu??? huh!!! nak dijadikan cerita cuba tengok gambar kat atas tu pergh!!! GULI!!! mesti ramai yang kenal akan benda yang sering diagung-agungkan oleh kanak-kanak satu ketika dahulu, huh!!! waktu tu seronok main guli ni boleh diibaratkan seperti seronok main PS3 lah katakan!!! hehehe... memang layan, kadang-kadang tu sampai lupa masa. Krole!!! huh!!! teringat jeritan mak waktu tu... pasal krole ni kalau dah main guli dengan member-member pergh!!! komfirm tak ingat dah nak balik rumah, sampai makan tengahari pun tak ingat dah ahaks~ tapi cuba korang tengok kanak-kanak zaman sekarangni huhuhu, silap-silap kalau korang ajak diaorangni main guli, kena gelak kaw-kaw je korang... biasalah zaman millenium ni mana dah budak-budak pandang mainan serupa guli ni, hehehe... diaorang main PSP, PS, komputer dan macam-macam lagilah teknologi sekarangni yang krole pun tak berapa nak arif.

Nampak sangat kan kanak-kanak dah tak seperti dahulu, sekarangni kanak-kanak dah lebih pandai daripada orang dewasa... tak percaya??? cuba ajak adik-adik korang yang kecil tu sembang~ silap-silap dia lagi banyak ilmu tentang teknologi daripada korang... huhuhu~ sebab adik krole pun macam tu, pergh!!! kalau pasal komputer ni terer banget!!! ngeee~ adus krole dah lewat ni, nak keluar kejap pergi bangi nak cari baju nikah~ tata...


p/s : mengarutkah entri krole kali ini??? :p

14 Komen:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

jumpa guli mereka pelik habis...siap simpan dlm botol ..hahaha.

blog-tips-kurus said...

saye suke konda-kondi & baling selipar, galah pnjg & congkak & batu seremban, tudung oren etc.. hehe! :-)

Myfrin's story said...

Salam, dik krole. Betul tu, dulu2 budak2 suka kumpul guli banyak2....:D

ain revival said...

selalu curik guli abang dulu...huhu..xpasal2 kene marah..:)

krole said...

LM=huhu besa r wak..dak2 dulu~

krole said...

tips=wuahh!!! lawan konda kondi nnt ahaks :p

krole said...

kak imun=huhuhu tau xpe ahaks~

krole said...

ain revival=huhu cian wak..xpe2 nnt krole blanjew guli~

kodokecik™ said...

jumpe guli dorang telan...hahha

sarah mohamad said...

memang pun krole. budak2 sekarang ni lebih suka game yg indoor dari outdoor.

najihah sahami said...

budak2 skang mana layan permainan luar yang kena matahari ni. takut sunburn. hehehehhe..

krole nk cari baju nikah?serius??????

krole said...

kodokecik=huhuhu tau xpe~

krole said...

sarah=sal tu la kadar obeisiti mngkat~

krole said...

mish=aha ye mish ngeee:p