Wednesday, May 4, 2011

"Underwater City" di Bulgaria

Dengan dunia yang semakin maju dari hari ke sehari kadang-kadang tu boleh buat kita ni takjub dan terpesona seketika apabila melihatnya, apa yang kita boleh nampak sekarangni adalah pembangunan yang semakin pesat dengan reka cipta yang semakin pelik dan menarik~ tapi semalam sewaktu membaca sebuah majalah mmm~ adus krole lupalah tajuk majalah itu (lupa atau buat-buat lupa ahaks~) tapi apa yang krole jumpa didalam majalah itu adalah satu perkara yang amat memeranjatkan krole!!! mungkin korang semua dah tau kot berkenaan benda ni tapi krole nak cerita juga ya??? apa yang krole maksudkan adalah berkenaan kota dibawah air atau 'Underwater City' pergh!!! mula-mula krole tengok tajuk tu ingatkan cerita penemuan kota Atlantis~ rupa-rupanya ia merupakan seni bina yang ada di Bulgaria dimana kota ini dibina di tengah-tengah tasik, bukan diatas sebuah pulau tapi sebenarnya di bawah aras air??? huh!!! dahsyatkan??? tapi bandar ini bukan keseluruhannya di bawah aras air, empangan besar (keluasan 1,377 kaki dan 65 kaki ketinggian) dibina di sekitar bandar bagi mengelakkan daripada air masuk kedalam.

Hanya ada satu jalan untuk memasuki kota bawah air ini iaitu melalui pengangkutan air, huh!!! tak bahayakah tu??? tapi apa-apa pun memang takjub krole tengok benda-benda macam ni~ siapa sangka mungkin sekarangni kota bawah air~ tak lama lagi kota atas langit??? huh!!! tak mustahilkan???

Ini lagi satu gambar krole muat naik khas untuk tatapan kita bersama~ ngeee... cantikkan??? suka sangat tengok gambar ni~ ohya sebelum krole menamatkan entri ini... krole nak minta tolong sikit kat korang semua ya.... hehehe nak minta support iklan churp-churp krole ni~ senang je klik sini atau sini atau sini... hehehe kalau dah klik bagitahu kat krole ya boleh krole klik balik untuk korang pula~ tolong menolong sesama kita ngeee.




p/s : huh!!! nak p melancong kat sne r~


12 Komen:

Irma A.Wahid said...

kagum sgt dgn ciptaan camni...sekarang boleh la menikmati keindahan bandar tuh..kot ye kene tsunami ha x sempat lari..ke laut la hang pa suma..hik2

Dawa said...

hebat sungguh idea diorang ni. tp kalau ttiba ada tsunami bwh tasik, mmg sekelip mata ja smo org lemas sbb air masuk.

diera_syadiera said...

haih...macam2 zaman skang nih kan, yg pelik tuh lah jd pilihan.. kesan kemudian hari x pk..wt eva pon.. sesuatu yang menarik "))

krole said...

Irma=heheh tu r wak..dorang x pikir ke sal tu???

krole said...

Dawa=huhuhu tau xpe bro~

krole said...

diera=huhhu thanks sudi bce~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh kagum..menarik wak

krole said...

LM=thanks awak..terbaik dr ladang~

Norhayati Rostam said...

Nak gi sana gtau awal2.
Yati pun nak follow.

sarah mohamad said...

cantik giler krole :)tak tahu pun ada kota dalam air. selamat kah?

krole said...

yati=huhuhu sure xdak hal nye wak..nnt krole cek harga tambang ahaks~

krole said...

sarah=huhu sal tu x tau r wak~ngeee...tp cam selamat je krole tngok :)