Thursday, May 19, 2011

Biarlah Entri Itu Benar

Setiap hari krole mesti teruja ingin berterbangan keblog member-member semua, biasalah dalam dunia berblogging ni setiap hari mesti ada cerita baru, fakta, maklumat dan bermacam-macam lagi kisah yang dikongsikan oleh blogger-blogger tanah air kita mahupun blogger negara jiran. Bagi krole sekiranya anda ingin berkongsi akan sesuatu maklumat ataupun fakta buatlah kajian betul-betul keatas topik tersebut, jangan main taip ikut suka hati je, kalau nak cerita tentang kisah hidup seharian kita tak apalah... Kajian tu amat penting dan krole rasa dengan kemudahan internet sekarangni hm... rasanya semuanya boleh dapat kat dalam internet ni kan??? kalau rajin pergilah perpustakaan yang berdekatan ahaks~ kadang-kadang tu krole ada terbaca beberapa fakta atau maklumat yang menarik dari blog member kita seorang ni (nama dirahsiakan), tapi sekali krole kaji pasal benda tu, pergh!!! salah rupanya member tu bagi tahu, senang cerita entri yang dibuatnya hanyalah auta semata-mata. Nasiblah krole belum bercerita tentang benda tu kat kawan-kawan sepenjawat krole, kalau tak huh!!! komfirm malu punya.

So nasihat krole selepas ini, berpada-padalah dalam membuat entri ya~ memang seronok mengemaskini entri ni tapi kalau berkenaan maklumat atau fakta, buatlah kajian dulu ya... kesian kat member-member yang baca entri tu kan??? cuba bayangkan korang buat entri berunsur keagamaan namun segala dalil atau nas-nas yang korang berikan salah??? huh!!! bahayakan??? so dalam pembuatan entri ni jangan ambil remeh ya. Entri juga boleh membuatkan sesebuah blog itu terkenal, so buatlah entri berkualiti agar dapat menarik pembaca setia kedalam blog anda semua ya.


p/s : ehem... ehem~

16 Komen:

Azman Roslan said...

betul tu..

Shifa Jue said...

sy stuju ngn krole.. Jgn main lantak je nk taip2 info tp x betul.. kan menyusahkn.. hu3..

pu3mas said...

saya stuju jugak dgn kerol...
kadang2 kite punye la caye gile..

sarah mohamad said...

saya pun tak suka cenggitu krole. hari tu baru saya komen dekat blog *dirahsiakan jangan lah keluarkan entry kalau nak suka2/ nak auta je. keluarkan yg fakta jelah sebab benda yang dia buat suka2 tu adalah berkenaan harga minyak. rasanya bagi saya lah tak sesuai kot nak di buat main2.

forever love said...

betull..sebab org akan pegang dari penulisan kita

Norhayati Rostam said...

Krole cakap blog yati ke?
:D

khairul said...

sy stuju

suha said...

setuju (^_^)

erk cube cek entry cik suha neh betol ke tak?
http://suhasimplelife.blogspot.com/2011/05/taktik-gurauan-terbaru.html

krole said...

azman=thanks bro~

krole said...

shifa jue=huhu tau xpe wak..kesian kan kalo org percaya sesuatu fakta itu...walhal benda tu tak betul~

krole said...

pu3mas=huhu wak pon ade pngalaman cam krole jgk ke???

krole said...

sarah mohamad=rasanya tu r blog yg krole kena jgk..ade ke patot dia buat entri yg tak dak bukti...men lantak je~adus

krole said...

atiq=huhu thanks atiq..ngeee :)

krole said...

norhayati=huhu tak r wak..blog wak best pe manyak tazkirah2 yg berguna~blog lain wak...cme krole x le gtau sapa..kesian jgk kat dia...kang org banned dia lak~

krole said...

khairul=huhu bgui2 bro~ngeee

krole said...

suha=huhu thanks wak..wuah!!! krole ni bknnye teror pon wak..still dak hingusan g~