Thursday, May 26, 2011

Manusia Memang Pelik

Krole peliklah dengan perangai manusia pada zaman sekarangni... tapi bukan macam kat atas tu, hehehe... tu tak pelik, pasal dia tu tengah kerja... bagus kerja macam tu daripada samun sana samun sini kan??? janji halal. Aik!!! kenapa krole muat naik kalau macam tu??? hehehe tak tahulah krole tengok kiut pula orang kuning digi ni hahaha so saja muat naik~ korang rasa kiut tak??? ok-ok dah jauh keluar tajuk ni merapu je krole ni... berbalik kepada topik kita untuk hari ini ya, perangai manusia zaman sekarangni pelik sangat bagi krole??? nak tahu kenapa??? ok-ok krole tengokkan orang masa kini, ala senang cakap kitalah kan??? hehehe, kita ni mudah sangat terhutang budi pada orang lain yang membuat sedikit kebaikkan terhadap diri kita, tidak kiralah bantuan yang kita terima itu dari segi fizikal atau rohani??? tapi yang peliknya kita jarang berterima kasih atau rasa terhutang budi pada Allah yang tak pernah lupa memberikan kita rezeki dan nikmat yang tak terkira??? adakah kita lupa atau buat-buat lupa.

Tapi dah lumrah manusia sememangnya mudah lupa dan leka... tak nampak bahawa rezeki itu datang daripadaNya... contohnya situasi ni kereta korang rosak dihighway dan ada seorang hamba Allah ni berhenti dan memberikan bantuan kepada anda, pergh!!! lepas tu mesti orang yang ditolong tadi bagai nak rak mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada si penolong tadi, walhal kalau Allah tidak mentakdirkan sebegitu sampai bila-bila korang akan stay kat sana kan??? so bersama-sama kita fikirkan ya~


p/s : hmmmm???

10 Komen:

Bulan said...

betol wak.manusia mmg cmtue skang nie.mulut tue susah nk ucapakan terima kasih dan minta maaf

Zura said...

melayu mudah lupa...:D...bile dh d timpa musibah barulah terase nikmat rezeki allah...

syufaa said...

huhh..manusia skg..
payah nak ckp..unbelievable la..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

entah la wak...manusia sgt pelik.samapai kan saya jd pelik naper manusia semakin pelik.susah nak fhm manusia skrg ni

krole said...

bulan=hhuhu tau xpe wak..org malu mnta map drpd memarahi org kan???

krole said...

zura=stuju sgt ngan zura~

krole said...

syufaa=huhuhu tau xpe wak~

krole said...

LM=walhal kte ni manusia kan wak???susah nak faham spesis sndiri adus2~

khairul said...

pelik2

krole said...

khairul=huhu mmg pelik bro~