Monday, May 9, 2011

Masa Itu Emas

Biasa dengar tak ayat ni "alamak tak ada masa dah ni!!!", huh??? orang tua kita selalu menasihati agar menghargai masa namun selalunya kita semua mesti tak akan hargai sesuatu masa itu kecuali apabila kita sudah terlepas akan masa tersebut kan??? peribahasa ada menyebut "masa itu emas" namun tahukah korang semua bahawa masa itu tiada dijual dimana-mana kedai emas hehehe... betulkan??? ia juga tidak boleh digadai dimana-mana kedai pajak gadai terutamanya kedai pajak ah-leong aik??? macam ada pengalaman je krole ni ahaks~ taklah saja gurau-gurau dengan korang semua ngeeee. Ok-0k kita sambung semula topik kita, adakah betul masa itu emas??? tapi tak pernah pula krole tengok cerita-cerita kat suratkhabar masa kena ragut atau dicuri??? korang pernah baca tak??? mesti tak pernahkan???, walaupun peribahasa menyatakan "masa itu emas" korang jangan pula pandai-pandai menjadikan masa itu hantaran untuk perkahwinan korang nanti, silap-silap kena penampar berapi bakal bapa mertua korang je pangggg!!!. Masa itu sungguh penting, ia sentiasa bergerak dan tidak akan menunggu kita so kepada semua hargai setiap detik masa anda kerana semua itu pasti akan menjadi kenangan dimasa akan datang.

Kejarlah masa itu, bukan pula sebaliknya... che... sibuk cerita pasal masa ni??? krole hari ini kerja petang... alamak!!! baju belum iron!!! kasut belum kiwi!!! wuah!!! tak ada masa dah ni!!! hehehe nak sangat nasihat orang diri-sendiri sama je ngeee~ entri ini krole tujukan khas untuk kita bersama ngeee~


p/s : sori bos tadi jalan jem~

11 Komen:

Fyzal said...

salah satu benda paling mencabar dalam hidup adalah time management. benda ni kalau kita dapat master, insyaAllah kejayaan akan kita genggam. aku pun rasa asyik tak cukup masa. hurmmm.

~eZmALiZa~ said...

dalam al-quran surah al-a'sr pon ade mengingatkan kite ttg MASA... :) ape pon, uruskan dgn sempurna..masa tidak lari dari kite..tapi kite pandai kejar masa... :)


anyway, kalo ade contact lens mcm dlm gmbar, kite pon nak gakkkk....hahaha :D

i am S!L4H.. said...

betol. mase tu nak dapat balik seminit yang dah lepas pon x dapat.
T_______T sentiasa bergerak dan bergerak...

krole said...

fyzal=tol bro krole stuju sgt~

krole said...

ezmaliza=huhu rasenye xdak kontek lens cam tu wak ngee~

krole said...

silah=tau xpe silah..so hargai tiap msa tu~

Gayahspears said...

hargai setiap detik yg berlalu....

Gayahspears said...
This comment has been removed by the author.
krole said...

gayah=wuahh!!! lame x nmk gayah~

ukhti syikin said...

yg berlalu biar lah pergi.. yg mendatang anggap la penting sampai mati :-"

krole said...

ukhti=wuah!!! stuju sgt bro~