Saturday, May 7, 2011

Osama Disahkan Mati

Terkejut krole tengok tajuk utama suratkhabar pagi ini, "Al-Qaeda Sahkan Osama Maut". Siapa sangka persoalan yang banyak memberi tanda tanya kepada dunia telah terjawap semalam??? mengikut apa yang krole baca pagi ini kumpulan Al-Qaeda sendiri telah memberi pengesahan akan kematian ketuanya Osama Bin Laden di dalam satu mesej internet yang disiarkan semalam. "Ya Allah sekiranya perkara ini benar Kau rahmatilah roh arwah yang telah banyak berkorban untuk menegakkan kebenaran di dunia ini yang semakin lama diperintah oleh kaum laknat ini, tempatkanlah beliau bersama orang-orang yang beriman disisi Mu Ya Allah" kepada member-member semua marilah kita bersama menadahkan tangan, menyedekahkan Al-Fatihah kepada arwah. Mesej yang diterima semalam juga ada menyatakan bahawa kumpulan Al-Qaeda akan menuntut bela ke atas Amerika dan Pakistan diatas kematian ketua mereka. Krole hormati keberanian mereka ini, malu rasanya diri ini kerana tidak seberani mereka, kumpulan Al-Qaeda ini juga akan menyiarkan pita audio Osama seminggu sebelum kematiannya.

Selepas ini adakah akan muncul pemimpin seperti Osama bin Laden yang berani menentang kejahatan didalam dunia ini tanpa mengira siapakah pihak lawannya??? Allahuakhbar!!!



p/s : Al-Fatihah~

4 Komen:

jaya jr said...

ingatkan obama bagus..rupenye macam harrrrre jugak..

krole said...

JJ=tu r bro..hareeee!!!

c-tea said...

hem...sebenarnya islam tidak pernah menghalalkan pembunuhan terhadap orang awam...but osama did it...how???sama pulak macam amerika yang suke serang org awam...allahu' alam.

melalui pembacaan dari sebuah buku yang dikongsikan oleh blogger ridzuan ridz dan abag obe, osama ade ceritanya tersendiri yang kadang-kadang buat kite terfikir, adakah beliau wira atau sebenarnya beliaulah yang buat as serang orang islam...

sekadar berkongsi...apalah salahnya beliau mengunakan kekayaan yang ada untuk bantu ekonomi orang islam..bukannya pergi serang orang awam walaupun awam itu yahudi..sedangkan nabi dulu berperang tidak pernah membunuh orang awam..

sekadar pendapat..layak atau tidak dia digelar wira???tepuk dada tanya iman...

krole said...

walahualam Allah lebih tahu akan kebenaran~