Monday, May 30, 2011

Jangan Berlagak Sangat

Huh!!! kalau tengok tajuk kat atas tu komfirm korang semua budget ini entri orang yang tengah panas a.k.a marah kan??? tapi korang semua silap!!! hehehe... entri ini merupakan pengalaman yang krole alami baru kejap tadi hehehe... kenapa krole asyik gelak??? macam mana tak gelak apa yang krole cerita kejap lagi pergh!!! lawaklah!!! tapi tak tahulah korang pendapat korang??? ok-ok begini ceritanya, pagi tadi krole pergi ke majlis penyerahan tugas pengarah penjara kajang... tapi bukan krole yang jadi pengarah ye, krole jadi penonton je ahaks~ biasalah bila dah ramai berkumpul ni banyaklah cerita-ceriti yang kita dengar... tapi yang krole pelik ada seorang member ni (nama dirahsiakan) asyik poyo je krole tengok!!! rupa-rupanya dia ni dari tadi nak tunggu masa je nak tunjuk hanphone baru dia??? sekali iphone 4 wa cakap lu!!! dahsyat betullah mamat tu!!! apa lagi dengan muka poyo dan berlagaknya dia pun menunjukkan kelebihan iphone 4 miliknya tu. Itulah best inilah best... krole suka juga tengok tapi cara beliau amat menyakitkan hati, berlagak sangat!!! boleh dia kata kitaorangni tak up to date gara-gara tak ada iphone 4.

Huish!!! macam nak lempang pun ada, nasiblah member... kitaorang pun sabar je lah layan perangai beliau~ sekali krole nak pinjam pegang kejap pergh!!! laju je dia tarik!!! kata takut calarlah, itulah, inilah huh!!! sakitnya hati!!! sesudah beliau penat melagakkan dirinya dia pun minta izin untuk beredar, tapi tiba-tiba... iphone 4 yang dipegangnya terlepas pang!!! huh!!! cuba teka apa yang jadi??? ya!!! betul!!! iphone 4 tu retak seribu, meraung-raung member krole tadi che... macam tercabut nyawa ada juga krole tengok~ so lain kali jangan riak sangat tengok kalau tuhan nak tunjuk kejap je... krole ingatkan iphone 4 tahan lasan rupanya senang pecah!!! pergh!!! tak nak lah beli, dahlah mahal tak tahan pula... huhuhuhu... ohya lepas peristiwa tadi member krole tu duduk termenung je, kesian juga tengok dia... tapi... bukan rezeki kot???


p/s : entri ini autopublish... krole tengah kerja skngni~

20 Komen:

Cahaya Kehidupan said...

tu la,Allah nak balas sekejap je,dunia ini hanya pinjaman,tak usahlah mendabik dada dengan apa yang kita milikki,semua itu adalah milik Allah s.w.t. semoga dia berubah menjadi hamba yang bersyukur dan rendah diri...amin

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

baru dpt..sekejap je Allah dah tarik nikmat tu.lain kali jgn berlagak dan menunjuk2 ngan kwn2.

wahh mudah pecah ke krole?hubby br beli masa besday dia bln lps iphone 4 tu...anak2 selalu angkut sana sini wat main game lak tu..ngerinyer dgr!!!...qila yg jari pendek2 tu pun pegang..adoii taubat la pas ni.takmo bg anak2 main.risau!

Cik Cammy Lia said...

oloh kesiannya..ish mau x meraung kalo mahal2 beli last2 jadi gtu.. to tu r sebagai pengajaran hihi

Mrs.Yie said...

apa boleh mati ke kalau x de iphone tu?hehehe..rilek krole..orang berlagak macam tu kita layan gitu2 dah le..hehe

lagenda said...

hahahaha..klu mak ada kat tmpt krole, mak gelak lbh kuat dr nih

Mak anti gila dgn org berlagak nak mampus! Pandankan dgn muka dia!

Pttnya, hadiahkan dengan tepukkan tangan yg paling hebat..

sarah mohamad said...

moralnya jangan berlagak dan jangan beli ipon4. not worth it. hiks

Lieyda said...

cehh.benci bebenor org mcm tu.haktuih

krole said...

cahaya kehidupan=aha~ tol wak...kejap je kalo Allah nak tarik kan??? adus2

krole said...

LM=wuahh!!! hehehe...pasni kene jg ye wak~ tol krole tngok ngan mata sndiri td..pecah wak adus2~

krole said...

cik cammy=huhuhu..cian jgk tngok dia td..tp ape le bat...da pecah~

krole said...

mrs.yie=huhu krole okai je..cme geram skit je ngan pagai dia td~

krole said...

mak=huhu ade jgk plan gtu mak...tp cian lak tngok muke sposen dia~

krole said...

sarah=huhuhu tu r wak..da r mahai...x tahan lak~ adus2

krole said...

lieyda=huhuhu same r wak..haktuiii heee :p

anamizu said...

adehhh mudah pecah eh krole??
aiseh...rugi2!
tu la takmo eksyen2 ye..hihi

baik gune hp yg boleh baling anjing tu je..hempuk ke dinding pun takpe..ngeee~~

A retarded kitty said...

huk eleh! iphone4 tu takkan jadi valuable lagi dalam 2 bulan.
trend comes and go

krole said...

anamizu==huhu nokia 33 sekupang ngee~

krole said...

retarded kitty=huhuhu tol krole stuju~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh anak saya tarik muka cam itik bila saya ambik hp ayah dia dan marah...hihi..gerun la nnt pecah.

krole said...

LM=huhuhu :p