Tuesday, May 3, 2011

Lupa Atau Buat-Buat Lupa

Manusia mudah lupa??? adakah benar perkara ini??? atau manusia ni saja buat-buat lupa kerana tidak boleh terima dengan peraturan yang ada atau yang hakiki~ apa yang krole merepek meraban pagi-pagi buta ni??? eh??? sebenarnya semalam krole ada terbaca sebuah buku lama dari perpustakaan penjara nak tahu lama mana buku tu, senang cerita kulitnya pun dah tak ada~ hah!!! lama tak~ hehehe... ok manusia ni selalu lupa kan??? hinggakan ada yang lupa dia itu beragama islam??? makan benda haram, minum air kencing syaitan, berjudi dan banyak lagi perkara-perkara terkutuk yang suka sangat pelupa-pelupa ini lakukan ups!!! lupakah atau buat-buat lupa heee??? manusia juga selalu lupa akan kewajipan yang perlu dilakukannya??? iaitu berkerja mencari rezeki, mereka lupa semua itu akhirnya mereka menyamun atau mencuri kerana lupa benda itu adalah salah??? lupakah atau buat-buat lupa. Bila bercerita mengenai solat pula pergh!!! perkara ini paling ramai orang selalu lupa untuk tunaikan walhal solat itu adalah wajib, belum lagi krole cerita pasal sedekah, zakat dan banyak lagi amal ibadat yang sering manusia lupa untuk lakukan ups!!! lupakah buat-buat lupa???

Kalau cerita pasal pelajar sekolah pula mereka selalu lupa menyiapkan kerja rumah yang diberikan oleh cikgu mereka~ tetapi tak lupa pula tengok Akademi Fantasia hehehe~ siap hafal lagi semua biodata para peserta dan menangis apabila ada yang tersingkir oh~ dunia... dunia~ kalau nak tahu banyak lagi yang krole nak ceritakan tapi entah macam mana krole lupalah~ hehehe... ups!!! lupakah atau buat-buat lupa (nampak sangat malas nak menaip), oi!!! oi!!! sedapnya mulut~ hehehe... renung-renungkanlah ya~



p/s : lupa atau buat-buat lupa???

20 Komen:

Siti Aziz said...

S.A klik nuff tuan tanah...semoga tuan tanah dapat rezeki lebih hari nie... amin... ^^

call me ali said...

biase da blaku mcm tu,melayu zmn skang. tp kite boleh atasi dgn menasihati mereka

Eyka said...

sokongg!! memng manusia ni mudah lupe klu tak selalu kena ingt~:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mmg manusia mudah lupa.sesuai dgn nama kita..INSAN!

saya memaafkan jika ada sahabat yg lupa bila berjanji dgn saya sbb saya juga pelupa..keh3

sarah mohamad said...

biasa lah zaman sekarang ni, kebanyakan nya buat2 lupa je yg ramai. hiks

Rama2Ungu said...

lupa tu satu penyakit..dan kalau tak diubat bleh jadi lupa terus..ngeeehehehehe

jgn buat2 lupa sbb nnt lama2 jadi pelupa

haiisssh, ape aku merapu nih..

papepun, jgn lupa diri dah

jaya jr said...

haha,paling tak tahan klo tak siap keje sebab tengok AF..takde patot langsung..kah3

Aida Nasirah said...

sj..tumpang lalu gak. hehe..

♥sophie♥ said...

tiada yg benar melainkan yg benar benar ! heee
betul betul,, sophie pon kdg2 pelupa jugak,, tp lebih kpd lalai,, astaghfirullah ;(

krole said...

SA=thanks wak..mai r g~ngeee

krole said...

ali=ingat meningati amalan mulia~

krole said...

eyka=da memang zahir kte camni wak~so beringat2la ye~

krole said...

LM=krole mnta map x dpt tunaikn janji krole wat msa ni~nape wak tak aprove fren request krole kat FB ye??? mara krole ke???

krole said...

sarah=huhuhu tau xpe wak~ngee

krole said...

rama2ungu=huhuh thanks wak..suke2 :p

krole said...

JJ=huahuahua jgn bro..ade jgk kes camtu ngeee~

krole said...

Aida=tumpang jgn x tumpang hee~

krole said...

sophie=marila kte cuba merubah diri kta kpd yg lebih bek..insyallah~

MaiRa QuEeN said...

maira mmg ske lupe gakk..hahahha..tq ye dtg blog maira..maira jrg Bw line xok..dtg blog nie xleh tinggal jejak..hahahha...tq ye tuto de curi2..sini..hahaha

krole said...

MQ=thanks sudi bca ye wak..sni le tnggl jejak kat krolezone shoutz corner tu wak~