Thursday, May 5, 2011

Persamaan Hantu Dengan Manusia

Mesti korang semua perasankan??? sekarangni boleh dikatakan cerita-cerita melayu banyak berunsurkan seram atau jika diklasifikasikan sebagai filem hantu!!! huh??? pelik betul krole tengok, adakah masyarakat negara kita ini terlampau taksub dengan hantu~ atau mereka memang suka menakut-nakutkan diri mereka??? fikir-fikirkan ya~ bila cerita pasa hantu pergh!!! mesti terbayang muka yang buruk, gigi taring, rambut panjang dan banyak lagilah imaginasi manusia keatas makhluk ghaib ni. Tapi pernah tak korang fikir ada sesetengah manusia ini tak jauh bezanya daripada makhluk spesis hantu ini??? hah!!! tak tahu??? ok-ok jangan risau, hari ini mari ikuti krole untuk membongkarkan misteri ini adakah ia betul atau ia hanya dongeng semata-mata, jangan biarkan diri anda diselubungi misteri??? aik??? macam biasa dengan kan??? entah mereka perasan atau tidak sebenarnya ada sesetengah dari kita sama je macam hantu contohnya seperti hantu pocong~ ok hantu pocong ni sememangnya kita tahu suka melompat-lompat kemana saja dia hendak pergi kan?? begitu juga manusia mereka akan melompat-lompat ke sana sini apabila mendengar muzik di kelab-kelab malam, hehehe betulkan???

ok kita ambil contoh lain pula... kali ini langsuir iaitu merupakan spesis hantu yang suka menganggu manusia dengan ilai tawanya yang seram, begitu juga manusia mereka gemar menganggu orang lain dengan bunyi bising motor mereka ditengah-tengah malam sambil ketawa??? lebih kurang kan??? ok seperti yang korang semua tahu untuk menyeramkan dirinya hmmm... maksud krole hantu ya, hantu ini selalunya akan menyimpan kuku panjang, rambut, dan taring yang panjang kan??? begitu juga dengan manusia yang berperangai macam hantu, mereka juga suka membuat perkara yang sama dan krole perangai mereka lebih berhantu dari hantu yang sebenar??? kalau nak cerita pasal toyol krole rasa tak perlu kan??? kerana perangai hantu jenis inilah yang selalunya manusia tiru, kan??? moral cerita ini adalah jangalah jadi hantu... jadilah bangku hahaha!!!! gurau je ya~



p/s : hantu kak limah!!!

14 Komen:

kira kekuri said...

haha yah kn? banyak persamaan! :D

LindaRahim said...

hihihi...ye la tu...

Cik Aish said...

sekarang ni ramai hantu tp bermuka manusia..haha..

Jom baca: Student ALAM jatuh tangga bas depan awek. Oh man!!

forever love said...

hahaha.. skrg nie.. hantu takot dgn manusia...

nurkaloi said...

hahaha memang sama
jap asal plak nk jd bgku??
haha

i am S!L4H.. said...

eh ha a la same. adehhhhh.
kalo yg toyol tu selalu dgr. time exam. agagaga

krole said...

kira kekuri=huhu tau xpe wak~

krole said...

LindaRahim=hehehe tol kan wak???ngee~

krole said...

cik Aish=ngeee tol2..krole stuju sgt~

krole said...

atiq=ngeee...rasanya btul tu wak~sal manusia lbh dasyat skngni~

krole said...

nurkaloi=huhu xdak r wak..sje gurau2 heee~

krole said...

silah=hehehe...baca ayat kursi je silah~kot2 terbakar pencuri tu ngee~gurau je ye :p

Black_roses92 said...

haha..memang best la! hehe

krole said...

Black_roses92=huhuu thanks~