Tuesday, May 3, 2011

Osama Mati Benar Atau Palsu

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada member-member blogger semua, seperti yang korang semua tahu~ sekarangni dunia digemparkan dengan pengumuman presiden Amerika Syarikat iaitu Barrack Obama yang menyatakan bahawa pihak mereka telah berjaya menangkap dan membunuh individu yang sangat dikehendaki didunia kerana di label sebagai pemberontak oleh negara-negara besar ini iaitu Osama bin Laden, setelah pernyataan itu keluar ramai rakyat AS datang membanjiri perkarangan 'Rumah Putih' dan bersorak dengan gembira huh!!! dasar kaum laknat apa yang ketua mereka kata terus mereka percaya~ melalui apa yang krole baca di suratkhabar pihak 'putih' ini mengatakan bahawa Osama mati ditembak dikepala dalam satu pertempuran senjata api semasa dia dan keluarganya melarikan diri daripada ditangkap dalam satu operasi pakatan CIA (AS) dan pasukan keselamatan pakistan kononnya??? tapi bukti yang mereka boleh beri hanyalah beberapa keping gambar yang menampakkan pemimpin Al-Qaeda ini mati dalam keadaan berlumuran darah??? boleh percayakah??? bila pihak tertentu mahukan bukti yang lebih, pihak 'putih' ini sering menyatakan bahawa jenazah Osama telah selamat berada dalam simpanan mereka.

Susah krole nak percaya kebenaran cerita ini, Osama yang dilabel oleh pihak 'putih' ini sebagai "manusia yang paling susah diburu didunia" tak akan senang-senang boleh tewas sebegitu rupa??? lagipun pihak Al-Qaeda belum lagi memberi sebarang komen??? lagipun selepas pengumuman itu pihak TV pakistan menyatakan bahawa gambar-gambar yang diberikan oleh pihak 'putih' itu adalah palsu.

“Ia adalah gambar palsu, gambar itu pernah dipaparkan di Internet pada tahun 2009,” kata Ketua Biro Islamabad TV Geo, Rana Jawad kepada AFP.

huhuhu~ bercanggah semua maklumat... mana satu nak percaya??? Allah yang Maha Esa je yang tahu, lagipun pihak 'putih' ni sememangnya kita tahu memiliki teknologi paling canggih didunia so benda-benda yang tak wujud begini amat mudah mereka lakukan kan??? Wallahualam~


p/s : ????

17 Komen:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mcm2 org komen psl ni...entah ye atau tak kan?pening saya..

shah said...

tipu jer jer..
osama hidup lg..
percaya la..

abu idris said...

Analisis Syahidnya Osama Bin Ladin

Norhayati Rostam said...

memang betul gambar tu tipu tapi pasal osama, no komen.
huhu.

sarah mohamad said...

iyela. takkan mudah je macam tu. tak percaya lah.

Anonymous said...

Osama ini pengecut ... Kalau nak gaduh , gaduh la dgn Askar amerika , yang ni pegi gaduh dgn orang yang tak bersalah pasal apa nie ? Osama memang pengecut ... inilah akibat membuat kerja kerja syaitan yang terlalu banyak , kalau ikut gejala syaitan last skali mesti kena bunuh cam katak ! osama ni lari sana lari sini , main sorok sorok cukup pandai... cam mana nak kata wira nie ? kalau wira lawan depan2 , Osama ni bukan wira tapi pengecut yang paling dikhendaki di US . Melayu kita ni kalau setakat nak cakap kosong memang pandai pun ... pegila wei , balik rumah buat benda yang berguna .. kan datuk najib pun dah kata , Osama memalukan islam ! nasib baik pengecut ni mati awal ...

Anonymous said...

ek eleh...anonymous 1...hang tu apa yang hang buat...kurang2nya osama menggerunkan orang kafir

krole said...

LM=tu r wak..hrp2 beliau ok je~

krole said...

shah=insyallah~

krole said...

abu idris=tp blom tau lagi kesahihannya kan?

krole said...

cahayamylife=tol wak..sama2 kta nntkn jawapannya

krole said...

sarahmohamad=tol wak..susah sgt nak percaya~

krole said...

Anonymous=hang ni kafir kah???? ada pula kata camtu, sedangkn dia berjuang selama ini kerana islam,bila msa dia gaduh ngan org x brsalah... u refer sal pengeboman menara perdagangan tu kah??? nmpk sgt hang tak kaji, benda tu kan propaganda daripada pihak yahudi, dia bkn pengecut tapi bijak, pihak lawan adalah kuasa besar n berteknologi tinggi, kalo hanglah~ mampukah nak lawan depan2... alamat mati katak awal2... macam mana umat islam mau aman dlm dunia ini sedangkan umatnya sediri tikam dari belakang...macam hang... hanglah pengecut, kalau berani gtau sapa hang??? ni main komen pon gne 'anonymous' langsung x gentel..pengecut!!!

krole said...

Anonymous 2=alhamdulillah...kalo kmo fikir g2~

Anonymous said...

Bejuang cara islam ? macam mana ? taliban nie otak bodoh ! sampai nak tengok radio dgn televisyen pun tak boleh .. pakailah otak bangang ! kalau osama kuasai dunia apa akan jadi? dunia jadi ganas lagi adala...
gertak orang kafir konon kalau takada kerjasama antara kaum kita nie kena dok gua juga , takda internet , takada radio , tak ada google , takada motosikal, kereta , dan teknologi ... jangan buang masa dah cukup .. berjuanglah untuk menaikkan taraf hidup ekonomi masing-masing daripada membuang masa diblog , osama nie takada beza dgn gadafi .. cuma dia bunuh orang dalaman yang osama nie pula bunuh orang asing.Janganlah kita mengganas biar kita jadi petunjuk untuk agama dan bangsa masing2.

krole said...

Anonymous=ok2..budak kecik p main jauh2...toksah nyebuk sni~ aku da phm da pemikiran budak2 cam hang ni~ berani dalam selimut je..ok2 jgn amik hati hang mmg camtu~sedar diri cpt2 ya

cik isya radznan :) said...

ishh ..
ape tah anon nie ..