Monday, July 29, 2013

Semakin Sesak Dan Bahaya

Huh! waktu macam ni memang tak sesuai pergi bandar kan? sesak betul jalanraya dengan kenderaan ni. Cuba korang tengok gambar kat atas tu pergh! bagi krole yang dah biasa memandu kat kampung ni huh! memang luar biasa beb! bila nampak keadaan jalanraya yang sesak macam tu. Nasiblah krole tak tersangkut dengan kesesakan lalulintas tadi kalau tak... pergh! confirm tercabut kepala lutut ni. Macam manalah dengan orang yang tinggal kat bandar ya? tiap hari kena lalui kesesakan lalulintas seperti ini?.

Nasib baiklah ada Mrs. krole dan baby zahrah kat sebelah yang tak putus-putus membantu dan memberi semangat kat krole, akhirnya berjaya juga kitaorang keluar dari zone panas kesesakan tu. Hm... tapi yang tak bestnya bila ternampak situasi kat atas tu... huh! ini juga merupakan penyebab kesesakan tadi, seram beb! bila nampak benda macam ni. Waktu nak dekat raya ni... rasanya semakin kerap krole tengok situasi kat atas tu. Pesanan ringkas dari krole berhati-hati memandu tu... ingatlah orang tersayang. Happy blogging semua.



p/s : pergi bandar tadi nak cari telefon baru... tapi tak jumpa lagi... kebanyakkannya luar kemampuan... aduh~

19 Komen:

Aku Penghibur said...

itulah :) mmg jem di mana-mana tempat .. berhati-hati di jalan raya ye

Tetamu Istimewa said...

Nasib baik jugalah saya bertugas di kawasan luar bandar lah kiranya.

Ngerinya. Nauzubillah.

siti ZAHARA said...

Peningkn tengok kesesakan lalu lintas..bleh tension kut..nasib baiklah tmpt zara tk sesak2..=D

takutnya tngok kemalangan cam tu..mng tak leh tngok kejadian2 mcm ni..

S.K.A said...

sy mmg xsuke kalau sesak..kdg2 boleh skit kpala..dlu krja kt KL nsb baik guna mtor..boleh ejak jem =) kalau yg bwa kreta, pastikn guna transmisi auto hu3

Sop said...

malang tidak berbau
jika sorang jer berhati2 x selamat juga
kena semua pengguna jalan raya memandu dengan selamat
ada yg memandu macam harga sendiri tu yg geram.. heheh

syuk shusuke said...

biasalah bro krole , bandar kalau tak sesak bukan bandar namanya :D

BUNDA a.k.a KN said...

memang pening dan tension terperangkap dalam jam...bukan pemandunya saja...penumpang nya juga..

boni kacak said...

uish.. apa lah jadi kat penunggang motor tu kan? teruk tu. kereta tu sampai hancur macam tu

Shaiful Zaidi said...

teruknya xcident..

el said...

nk raya ni bertambah jem lah krole
last wiken el balik kpg pun...pelik jugak..jem jln dr penang ke perak...tu baru time puasa..time raye nti ya Allah x tahu lah..ni raya nak balik kelate..adoiiii..mls nak hadap jem2 ni krole..lau lah ada helikopter/jet sndiri kat best hahahaha

nuyui a.k.a miss YUI said...

kena lebh2 berhati2 dimusim perayaan ini.

Tinta Lana said...

Salam.

Ahad lepas krole..balik dri bangi..dkt satu jalan ni..knapa la tiba2 slow je suma org..

Accident kereta dgn kereta..nampak teruk gila.. org kita ni..knapa la suka sgt bawak laju2..

ma ❥ said...

risau tengok eksiden2 ni....

Addasyuhadadisini said...

seramnya tngk..pada yang nak balik kg..berhati2 la di jalan raya..moga dimudahkan urusan perjalanan...

tarmizi said...

Berhati-hati di jalan raya ingat orang tersayang

QA's ~ mamapapa said...

mmg seram....innalillah...

salam kenal..jmput follow kmbali :)

Mieza Jhaa K said...

Alaa..krole beli smartphone sy ni jer..samsung galaxy wonder..RM350 je..hehe

krole said...

to all : moral of ini story...cuba sebaik mungkin memandu dgn berhemah dan mengikut undang2...baca doa sebelum memulakan satu perjalanan InsyaAllah ok semuanya~

Mizz Aiza said...

setuju sangat.. jadilah pemandu yang berhemah dan jangan lupa mulakan perjalanan dengan berdoa agar dipermudahkan urusan kita..