Friday, July 26, 2013

Semua Mahu Cepat

Bulan ramadan ni krole rasa pelik sangat bab pemanduan orang ramai ni... semua mahu cepat... kelam-kabut... tak tahu dia nak kejar apa?. Krole naik seram dah nak pandu kereta sekarangni. Contohnya cuba korang tengok gambar kat atas tu pergh! memang hebat beliau... bajet pemandu F1 kot?. Agak-agaklah nak cepat pun. Kalau tak bahayakan nyawa orang lain tak apa ni... hm... fikirlah sendiri.

Lagi satu... kat semenanjung ada masalah kekurang minyak diesel tak? bukan apa... kejap tadi krole ke pekan nak isi minyak ni. Tapi tak tahu kenapa... panjang barisan tu!. Nak 40 minit krole tunggu barulah sampai turn, itupun waktu turn krole tu... tiba-tiba pekerja kat sana menghampiri krole dan memberitahu dengan slumbernya "maaf encik... minyak diesel dah habis"... pulak!. Hm... terbantut hajat krole nak isi minyak malam ni. Selalunya petrol yang bermasalah ni, so kali ini luar biasa sikit. Korang ada info tak pasal ni?. Oklah nak layan perasaan kejap, happy blogging semua.



p/s : berhati-hati memandu... ingatlah orang yang tersayang~

15 Komen:

puteri kasih said...

alahai kesian bro krole..lama tunggu akhirnya tak dapat isi minyak yer

S.K.A said...

pasal myak xpasti pulak..mgkin kebetulan kot..wowww..gmbar yg atas 2 nakal molek, smpai ptong belah tepi 2..bhya2..

Mat Jo said...

dorang balik cepat nak masak untuk berbuka kot, he

Aku Penghibur said...

habis ?? wahh dasyat ,kesian krole

BUNDA a.k.a KN said...

ciaann krole... merajuk sudahhh...

azman Arsad said...

jangan marah le kalau orang bawak kereta nak cepat.. dia nak balik cepat nak cari jamban.. sakit perut makan kedai mamak tghari tadi.. hahahaha.. tghari????? bulan puasa????? hahahaha.... kantoi

Mizz Aiza said...

kat semenanjung pun ada juga stesen yang kena tunggu lama, terutamanya waktu kemuncak orang semua balik kerja atau pergi kerja.. laju betul kereta tu..

siti ZAHARA said...

beratur panjang2 tiba2 smpai giliran dah habis..sabo je lah.hmm.munkin nak dekat raya kut..banyak yg nak isi minyak ..al- maklumla nk berjalan jauh..hee..=D

el said...

40minit hang tgu..
lau el dah pi tmpt lain isi..may tmpt krole satu2 nye petrol station kt situ kot hahaha
nak2 smpi turn dh abis...haiii geram pun ado ni hehehe

xde pulak dgr kekurangan petrol kt sini..lum raya dah abis ke krole...sn raye dulu ke hahaha

Shaiful Zaidi said...

salam krole...kena banyak sabar di bulan puasa ni. Dua2 insiden kat atas adalah ujian...

Noor Mala Shahar said...

TQ ATAS KUNJUNGANNYA

DIGI SATU...

PeRdU cINta said...

Allahuakbar..bila kesabaran kita diuji maka tanda Allah kasih pada kita..alhamdulillah tambah pahala..bila rasa hebat kuasai diri tu yang perasan macam mika hakinen racing tu..oh kejam..moga mereka sedar selepas ini sebelum terlewat..atau sakit perut cirit birit..hehehehe..

Tinta Lana said...

Salam.

Kadang2 bawak keta pi bazar, rmai mcm gopoh gapah memandu. Dengan pejalan kaki pun depa takmo mengalah..bila kita bentikan keta nak bagi org jalan, org belakang kemaheng hon2.

Pasal minyak..tak ada plak dengar2 kabor.

Norhasniza Khalid said...

macam-macam kerenah orang ni krole.. macam dia sorang je nak cepat..

Tedi said...

Dekat area sini memang rajin kehabisan Diesel ni. Kadang2 ayatnya "kuoata diesel hari ini sudah habis."

Tedi klik hishop satu, alang2 singgah kan... hehehe.

Nak pergi kutip najis ayam la.. hehehe.