Thursday, June 17, 2010

4 Alasan Dibenci Allah...

Assalamualaikum n salam sejahtera kepada smua blogger2...dlm hidup seharian kte ni msti dipenuhi ngan plbagai alasan kan???contohnye ble mak suruh p kdai bli gule...mule r carik alasan...hehehe...kan???kali ni krole nak kongsi ngan korank satu perkara yg amat berfaedah bg krole n sama2la kte beringat kerana dunia ni bkn tok selama-lamanye...okai pada hari kiamat nanti Allah akan menolak 4 alasan daripada 4 jenis golongan manusia iaitu...



ORANG KAYA :
-kalo sekiranye dia berkate "kekayaan yg aku cari dngan titik peluh sndiri tlh menyibukkan aku sehingga aku x sempat menjalankn ibadah n kebajikan". kepada mereka ini Allah berfirman : "kekayaanmu tidaklah setanding dengan Nabi Sulaiman tetapi dia sedikit pon tdk lalai dan lupa daripada mengingati Aku ".

HAMBA :
-kalo sekiranye dia berkata "aku adalah seorg hamba dan sentiasa terikat kepd suruhan dan menjadikan aku tidak bebas,oleh sebab itulah aku tidak brpeluang beribadah kepada-Mu". firman Allah kepadanya : "Utusan-Ku yg bernama Nabi Yusof jugk pernah menjadi hamba tetapi tdk pula dia leka daripda mengerjakan ibadatnya terhadap-Ku".

ORANG MISKIN :
-sekiranya dia berkata "kemiskinan dan kekurangan yg menyebabkn kami tdk brpeluang beribadat kepadaMu".firman Allah kepadanya : "kemiskinan yg kmu rasai tdklah semiskin sebagaimna seorang Utusan-Ku iaitu Nabi Isa a.s. dan dia tdklah pula mengabaikn tanggungjawab kepada-Ku"

ORANG SAKIT :
-sekiranya dia berkata "penyakit inilah yg menghalang aku drpd sujud terhadap-Mu". firman Allah kepadanya : "penyakitmu itu tdklah seteruk apa yg dialami oleh hamba-Ku yg mulia iaitu Nabi Ayub a.s. ttpi lidah dan hatinya sedikit pun tidak terhenti drpd menyebut nama-Ku".


p/s :begitulah kekuasaan Allah s.w.t ...ble korank rse diri sgt susah ingatlah bahawa ade lagi yg susah...okai pisss....

7 Komen:

♥ana centap♥ said...

harap kita tidak tergolong dalam org yang dibenci Allah. Amin.

masturah idrus said...

gud info....
thanx krole..

Norhayati Rostam said...

Itulah manusia.Tidak pernah bersyukur dengan apa yang ada. Sedang hambaNya yang dah beribadah beratus tahun, telah dikurniakan syurga pun masih lagi demand, tak cukup hanya syurga yang diberikan.kemudian Allah membandingkan amalannya dengan sebiji matanya.Maka, timbangan matanya itu adalah lebih berat dari semua amalannya.Benarlah, nikmat yang Allah beri itu tidak ada tolok bandingnya dengan kita yang hanya meminjam.Nauzubillah.sebagaimana yang ana centap cakap tu, moga kita tidak tergolong dari golongan2 yang dimurka oleh Allah.Aminn

ejum said...

moga2 aku dihindari dari pekara2 sebegini..AMIN

YamMy said...

moga2 kita terhindar dari golongan yang dibenci allah.

Krole said...

tq komen en3 krole...kte sesame berdoa agar...trgolong dlm org2 yg beriman...insyallah...

siti faridah harun (nama penuh tu) said...

ida suka bace ni,, =) mudah2han kita semua tak tergolong dalam 4 golongan tersebut,, amin,,