Wednesday, June 23, 2010

Fakta Filem Cina...

Assalamualaikum n salam sejahtera kepada smua blogger2...bg sapa2 yg slalu mai blog krole pasti ingt kan krole ade bat en3 sal "fakta filem tamil"...so kali ni krole nak story sal filem cina lak...bla sbut je filem cina msti teringakkan "kung fu"...krole mmg mnt tgok filem2 kungfu ni especially filem "jackie chan"...so fakta2 ni krole bat setelah membuat beberapa kajian melalui filem2 jackie chan yang lame2...heee...

1.Apabila seseorg lelaki itu cedera parah,dia pasti smpat tok mengucapkn beberapa patah perkataan utk mmberitahu pembunuhnye...kemudian terus terlentok dan diisytiharkan "mati"



2.pahlawan2nya smua boleh terbang melepasi bumbung,berlari panjat pokok,dan melompat dari satu bukit ke satu bukit tnpa sebarang masalah.Tapi bla hndak pergi kemana2 pahlawan2 ni akan berjalan kaki ataupon menaiki kuda...pelik kan???heee...

3.hero selalunye miskin n papa kedana...but dlm keadaan genting pasti ade duit syiling perak or emas diambil dari dlm kasut atau lipat seluarnye utk mmbayar makann.Itulah duitnye yg terakhir hehehe...

4.hero dan penyangak selalu je terserempak tdk kira betapa luasnye dunia ni dan dmna mereka berada..

5.cukup mudah tok mnyembuhkan luka,baik luka luaran or dalaman...ia semudah duduk silang kaki,tekap tangan pada luka,lepas 2 kuar asap berkepul2 dari tapak tangannye n "Terus Sembuh"!...hehehe magikkan...

6.
ble menyimpan bermacam2 benda dlm lengan baju atau tali pinggang...yang pelikknye bnda2 tu tak kan jatuh walo macam mne lasak pon hero berlawan....

7.seperti besa dipenghujung ceta hero mesti le mngalahkn penyangak2 dlm filem tu...hero akan mmbelasah penyangak2 tu kaw2 punye...hehehe...

p/s : hehehehe...okai2 ni r fakta2 yg le krole berikan....pissss....

10 Komen:

suka_haha said...

wahh!!! krole ni memang hebatlah hehehe... cuba krole buat kajian pada komen saya lak.. apa yang krole leh kaji pada komen yang saya tinggalkan hehehe...

GombakMali said...

hahaha.. nih kajian yg hbat! :P

chaied said...

interesting~ :)

krole said...

hehehe...krole dlu blaja course kajian mengarut tahap kelapan...ngeee...

FarHa said...

salam..haha suke2..sy tak sure la..tp setuju jee pe yg krole bg tu..kebanyakkan cite2 kungfu la kan..
cite2 biasa sy tak pasti hehe

♥M.I.Z.A♥ said...

nice one...~
=)

nuriz said...

krole leh jadi penganalisis filem filem heeee

Yua Zawa said...

bes2.. yua suka filem2 cina yg zmn2 dulu.. walaopon ala2 mngarut tp boleh dlayan.. pndai krole analisis ey.. :)

tehr said...

lengan baju dia ala2 poket doraemon
semua ada

krole said...

tq komen en3 krole yer...
farha=tq sukeeee...

miza=mmg nice ponnn...

nuriz=wuahh nnt krole aply keja 2,hee

yua zawa=same r wak..

tehr=hehehe..btolll...