Saturday, December 18, 2010

Gara-Gara Cuai

krole tak tahu nak mulakan macam mana cerita hari ini,dengan perasaan yang masih lagi belum tenang dari masalah peribadi yang krole hadapi sekarangni,datang pula lagi satu masalah~tengok kat atas tu,itu merupakan handhone kesayangan krole dan rasanya handphone tu lama juga berkhidmat dibawah penjagaan krole...namun semalam merupakan detik yang krole akan ingat sampai bila-bila "HANDPHONE KROLE KENA CURIIIIII!!!!",yang menyakitkan hati...krole pun tak ingat masa bila handphone tu hilang mungkin waktu kat dalam KTM kot sewaktu krole menemankan member krole pergi ke KL Sentral untuk menjemput saudaranya yang datang dari kampung.krole sedar hanphone krole hilang waktu kat rumah kalut krole jadinya.adus~ini merupakan pengalaman pertama krole kecurian handphone,rasa macam nak nangis pun ada juga.

so tindakan pertama yang krole buat adalah memblok no.telefon tersebut...kerana krole tak guna pre-paid,krole guna bil bulanan so risau juga kang orang bertuah tu guna no.tel krole untuk benda yang bukan-bukan...yang membuatkan krole sedih lagi dalam handphone tu ada banyak no.tel blogger-blogger kenalan krole,so kalau korang baca entri krole ni sila meseg ke no itu juga,kejap lagi dalam jam 9 atau 10 krole nak pergi digi center beli balik no.tel krole yang hilang tu~dan krole nak ucapkan tahniah kepada pencuri tersebut,cuma beringatlah apa yang kita buat mesti akan berbalik kepada diri sendiri.kenapa nak mencuri???persoalan ini berlegar dikepala krole dari semalam...


p/s : bersabar~

22 Komen:

cik panadol said...

org pon penah hilang handpon dalam KTM...mmg nangis la mase tu hehe
tp setiap yg jd ada hikmahnye...bwk2 bersabar...anggap je tu bkn rezeki krole...

ezzyra said...

sabar byk2 ye krole...mgkin ada hkmah di sebalik...

CiK QiQi said...

sbr ye krole..qiqi lom pernah ilang sbb org curik tp prnah tgk la org len ilang henset ....hish..brapi je rse tp nak wt cmne..da nk jd..

cik.shabah said...

sabar dear ;)

Sharifah nor said...

nanti dapat tepon baru...

NuSaNa NoSa 91 said...

krole~~ sabar ea?? bukn rezeki krole la tu kot.. huk3~ T__T

krole said...

cik panadol=uwahhh!!sdih r wak

krole said...

egie=tu r insyallah~

krole said...

cik qiqi=mmm...tol wak...

krole said...

cik shabah=mmmm..ok2

krole said...

sharifah nor=takdak duit g r~

krole said...

keen=mmmm...sdih ble terkenang hanpon tu~

Snoop said...

sabar je krole... nizam pun pernah kena taun lepas.. nak nangis je rasa... dalam KTM gak kena...

krole said...

snoop=wuahhh snasib r zam...ni r nak cari hanpon len lak~

Pendekar Berkuda said...

sabar kawan...ang baru satu ilang...pendekar sekali 2 ilang...

...benda dah jadi..kita pun tak dapat elak...

huhu...

Afiq Bukhari said...

sabar krole..insyaAllah si pencuri tu akan terima balasannya.. mungkin ada hikmah di sebalik kejadian :)

e71 tu kan?

Gayahspears said...

hp gayah tak ade sape nk curik sbb kalo jual kat kdai pon da tak laku..hahahaha

krole said...

pendekar berkuda=mmmm...syukur juga krole~mgkn ade rahmat disebalik tragedi ni~

krole said...

afiq bukhari=terima kasih fiq..aha~ye e71

krole said...

gayahspears=hehehe~krole pon nak cari hanpon g2 r...sng skit~

nba-Nur said...

Sabar ye Krole.. Mungkin ada hikmahnya tu. Kak Nur pun pernah tercicir handphone tapi dalam bas ekspress. Yang sedih tu handphone tu hadiah masa hari pertunangan..

Mungkin Allah nak ganti dengan sesuatu yang lebih baik..

krole said...

nba-nur=mmm...tol jgk,amin~hehehe doa tue...