Friday, July 16, 2010

Niat Sebenar Syaitan

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger2...berjumpa lagi kita semua dipenghulu segala hari,okai hari ini krole nak kongsi dengan korank semua satu kisah agar kita semua sentiasa beringat akan keburukkannya syaitan...kisah ini bermula pada zaman para2 sahabat,terdapat seorang lelaki buta yang amat rajin bersolat dimasjid dan bagi memudahhkannya berulang-alik,dia mengikat seutas tali menghubungkan rumah dan masjid berkenaan.berpandukan tali itulah dia bejalan setiap hari ke masjid untuk solat berjemaah,namun masalahnya terdapat sebuah lubang besar yang dipenuhi air dipertengahan jalan tersebut.




suatu hari,lelaki buta terjatuh ke dalam lubang tersebut...bajunya habis basah,kesian dia terpaksa berpatah balik untuk menukar pakaiannya,selepas itu dia menyusur semula tali itu menuju ke masjid,malangnya ketika melintasi lubang itu buat kali kedua...lelaki buta terjatuh lagi,bersusah payah dia pulang ke rumah dan menukar pakaian,seterusnya berjalan ke masjid untuk kali ketiga.sudah nasibnya,ketika melintasi lubang tadi dia tergelincir lagi,lelaki buta terhuyung -hayang tapi aneh???belum sempat tubuhnya terhumban ke dalam lubang tadi seseorang datang menghulurkan tangan,orang itu menahan tubuhnya daripada jatuh dan kemudian memimpin tangannya menuju ke masjid.


berulangkali lelaki buta mengucapkan terima kasih "bolehkah tuan beritahu saya,siapakah tuan yang sebenar?"tanya lelaki buta kepada orang yang menolongnya sesudah sampi dimasjid."aku adalah syaitan"jawab orang yang menolongnya itu.terkejut lelaki buta dengan jawapan itu..."kalau kamu adalah syaitan kenapa kamu menolong aku sedangkan aku hendak ke masjid untuk bersolat menyembah Allah Yang Maha Esa?"...syaitan pun menjawap,"aku menolongmu sebab aku takut dosa2 orang islam terampun ini kerana semasa engkau jatuh kali pertama,dosamu Allah ampunkan.semasa engkau jatuh kali kedua,seluruh dosa ahli keluargamu pula diampunkan dan jika aku biarkan engkau jatuh kali ketiga,maka seluruh dosa umat islam akan terampun...sebab itu aku menolongmu"...


p/s : lihatlah betapa buruknya niat syaitan.....


12 Komen:

Parkcheek Chun Li said...

seksi tol setan itu

hans said...

owh pernah baca kisah nih
syaitan memang xakan puas kan menyesatkan manusia

p/s : Review Film : Mantra Filem Seram Paling Terbaik Keluaran Metrowealth?

hiro said...

mereka sesat dan menyesatkn..ye kn.

krole said...

parkcheek=hahahah...pulak...:)

krole said...

hans=wuahhh bia1 btol bro...

krole said...

hiro=that right bro...tq komen...

cik shabah said...

tak te-pkir dek akal-kan?syaitan ni memg setan tol!

krole said...

hahahah...relaks2 wak...

belalang hijau said...

sempoi citer nih...

krole said...

tq belalang...amikla pengajaran dr ceta ni..:)

juja's said...

lama dah x baca ceta2 camnih...selalu masa skolah rendah je ustaz selalu ceta...bes3...

Mohamad Nur Hidayat said...

setan tu badan ketul2