Wednesday, July 7, 2010

Ajal Kamu Pada Malam ke-13.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger...korank kenal tak gambar orang kat atas tu???okai nama dia Arnold Schoenberg (dia ni xdak kaitan lngsng ngan arnold terminator tue yer,heee)merupakan seorang penggubah muzik terkenal yang berasal dari autria,beliau ni amat percaya kepada "numerologi" ataupun tilik nasib,beliau lahir pada 13 september 1874 maka berdasarkan tarikh itu dia percaya bahawa no.13 ni merupakan nombor sial dan memainkan peranan besar terhadap kematiannya.



schoenberg pernah memberitahu rakan2nya...nombor 7 dan 6 kalau ditambah menjadi 13,berdasarkan tilikkannya sesuatu akan berlaku dan mungkin akan mergut nyawanya apabila umur beliau genap 76tahun.Dan setelah meneliti kalendar pada 1951,schoenberg dapati 13 julai akan jatuh pada hari jumaat dan tarikh itu adalah amat merbahaya baginya yang bakal melangkah keusia 76 tahun.

maka apabila tarikh itu tiba beliau tidak melakukan apa2 aktiviti dan hanya berbaring diatas katilnya bagi mengelakkan berlaku kemalangan yang boleh mengancam nyawanya.siang berlalu dengan sempurna sampailah matahari terbenam,sejurus sebelum tengah malam isteri schoenberg masuk kebiliknya dan menyatakan kepada beliau bahawa jangan terlampau percaya dengan benda2 karut iaitu tilikkannya dan dia menasihati suaminya bahawa dia tidak akan mati kerana dia berada ditempat selamat dan sihat.

schoenberg pun menoleh kearah isterinya dan kemudian membisikkan perkataan 'harmoni',rupa2nya itulah kata2 terakhir dari schoenberg kerana sejurus itu dia memejamkan mata dan terus meninggal dunia....(wuahhh dasyatttt!!!!)

jam di dinding ketika itu menunjukkan pukul 11:47PM(kalo semua angka itu dcampur akan menjadi 13)iaitu 13 minit lagi sebelum jam 12:00AM dan sebelum menjelang 13 julai.....kematian beliau menjadi misteri sehingga kehari ini...


p/s : dasyat2x....

21 Komen:

Cik Alin said...

fuhh...
kebetolan je tu..
ajal maut ditangan Tuhan...

shameel Iskandar said...

Betul tu cik Alin, hnaya kebetulan semata-mata. Begitu juga ramalan nostradamus, pun hnaya kebetulan.

Skrg sejenis sotong digunakan utk meramalkan juara piala dunia kali ini.

krole said...

hahaha...tol...so jgn percaya sgt benda2 gni ni...

xangonila!! said...

die saje buat gempak kowt..hehe.ape2 pon ajal maut d tangan Tuhan.

Viva Sakura said...

die asik pkir benda 2 je...lame2 jd doa..hehehe...n doa die termakbul...

timhar said...

da sampai time mati gak.. tak leh wat pa pun.. da tau nak mati cepat2 ar bnyakkan amal huhuhu

Norhayati Rostam said...

uih, bnyk kali dah jumpa posting krole pasal info pelik2 nih.
dari mana datangnya idea camni neh?

krole said...

byk bce majalah n paper je wak...pas tu kalo da dpt idea tue..mmm search kat internet r...wuahh tq smua komen en3 ni yer...

el said...

beb..gua rs beliau bunuh diri
spya ape yg dia katakan itu menjadi benar dah semua org akan percaya kahkahkahkahhhh ntahlah semua itu takdir bukan

dlm FB pulak gua dpt tau yg gua mati kena langgar lori :( ngeri tul...kan dlm FB mcm2 quiz lah ramalan lah

krole said...

hahahaha..ape r el kate g2.plak...ngeee..

♥♥♥zakiah♥♥♥ said...

misteri tuh... =)
ajal maut sbnrnye Allah yg tentukan..
zakiah klik milo kamu td.. tq visit blog zakiah... zakiah jd folowers kamu yg ke 601.. :))
nnti jd folowers zakiah ye.. tq.. :)

krole said...

wuahhh tq2x...heeee...krole follow skngni jgk ngeee....:p

FarHa said...

haha kebetulan..dah die mintak sgt nak mati saat tu maka allah kabulkan doanya tul tak??

krole said...

haaa...mgkn jgk...sal ape yg kte tuturkn itu merupakan suatu doa..kan???heee...

suhaisweet said...

Hi, Visiting here..Very nice..luv ur blog...Very special for u.. Don’t Miss it!

krole said...

hehehe...tq2x...

Hamzah Ian said...

tak de sape boley tau ajal maut

krole said...

yer tol...ajal maut ditangan tuhan...

tiefazatie said...

penuh dh krolenye shoutmix..adeh krole..besday ifa 13sept la..haha..luar bese nie cte krole..=p

krole said...

hehehe..ni fakta je wak..ngeee..owhh da pnuh ker??patot xdak yg mai g uwahhhh:(

Anonymous said...

hea algus