Thursday, September 12, 2013

Lajukah Kalau Bunyi Kuat

Aduh! naik pening kepala ni... kebelakangan ni tak tahu kenapa, terasa macam duduk kat litar lumba motor je. Bila malam je kat simpang depan rumah krole jadi track lumba motor... sekali berkumpul tu ada jugalah dalam 20 biji motor. Tak tahu nak cakap macam mana... dahlah malam ni malam jumaat, kan lebih baik pergi surau solat berjemaah dan membaca yasin. Ini tak! prang sana prang sini... tak tahu apa yang nak dibuktikan.

Pernah sekali krole pergi sound budak-budak tu tapi... hm... budak sekarang tak macam dulu. Langsung tak hormat orang yang lebih tua... siap ugut nak pukul krole lagi. Ada juga penduduk kampung kat sini buat laporan polis tapi tak tahulah... macam tak ada tindakan dari encik polis. Krole kasihankan baby Zahrah ni... memang tergangu tidur, baru nak lelap... prang!. Ohya! kenapa ya budak sekarangni suka buat bunyi motor kuat? kalau bunyi kuat bertambah lajukah motor tu?. Hairan bin ajaib betul... oklah nak rehat kejap so happy blogging semua.



p/s : hormati orang yang lebih tua dari kita~

12 Komen:

PeRdU cINta said...

Betul la mr krole..kat kampung jua pun sama..budak kecik kecik..bujang lapok..bila naik moto suka pres pres minyak tu..asap berkepol kepol..makin kita tengok..makin tunjuk lagak..kat highway pun sama..tengok tak delah laju mana pun..motor kecik..tapi ekzos..tu besar dah macam meriam buluh..jauh beza dengan kita dulu dulu..naik basikal pun bila berselisih dengan orang tua..sanggup berhenti tu..

luqman zakaria said...

pelikkan..tak phm..telinga dorang semua dah pekak kot..bunyi yg biase2 nih dorang x dengar..huhu

hana hadi said...

hehe tergelak bila hana baca entry ni..sebab

hana ada dengar bunyi motor besar.. masa ni mata hana tengah tercari2 kelibat motor besar.maklumlah motor besar.. rupa2nya motor skuter je kot. adoi.. punya la terbayang2 ke'smart'an orang dan moto yang bunyi kuat tu. haha

S.K.A said...

kcian baby zahrah..sbar ye bro krole..lbh baik bnda ni adu kt tok kmpung je @ wkil daerah, minta buatkan bonggol..sng skit, diorg xbleh laju2..bab motor..kalau utk 2stroke dah mmg exzosnya bising, bab laju, kalau x modified..laju ttp stndrd kilang juga..utk 4stroke..exzos after market jual suku2..kelajuan naik dalam 10% =) tuk 4stroke byak brand la..

syuk shusuke said...

sabar bro krole. remaja sekarang ini terdedah dengan apa yang diorang melihat kat panggung wayang.

Wan Ahmad Izudean said...

remaja ni bila tak dibimbing dengan aktiviti yag berfaedah mmg jadi mcam ni lah...

bilalah remaja di malaysia nak berubah...

chicken_floss said...

oh budak motor mmg pelik..sbb kadang lampu depan x pasang..tapi lampu belakang ada je..kereta yang bunyik kuat pun sama..eh tbe ye..:)tgk x delah jauh benau pegi nye..hehe

Putri said...

kalo waktu kami kecik2 bila ad motor bunyi kuat, ayah akan tunggu kat balkoni atas dgn batu.bila motor tu lalu dpn rumah ayah baling dgn batu.nasib la anak sapa yg kena sebab yg bw moto tu x da lesen

el said...

alahhh kesian bb zahrah..kacau betul diorg tu..dah repot kat polis pun x amek apa2 tindakan..polis x keje ke ha!!marah ni..hamba sgt marah ni...
kalau krole sorg2 je marah diorg..mmg x jalan..apa kata ramai2 penduduk situ terjah kumpulan budak2 tu..at least diorg takut skit..harap berkesan kaedah ni..sekian

siti zahara said...

hmm..cian bb zahrah..itula perangai budak2 skrg..klu ditegur silap2 kita yg kena..adoiii..

Shark Kay said...

budak2 br dpt moto bro..
biasaler tu..
otak sempit lg.
bunyi kuat tu laju dh dh bg diorg.

Mieza Jhaa K said...

Bagi mereka bangga sangat la dengan bunyi motor kuat2 tu..