Tuesday, September 10, 2013

Sekarangni Musim Demam

Hah! korang jangan terkejut... bukan buah-buahan je ada musim, disebabkan cuaca yang tak menentu sekarangni... kampung krole ni dilanda virus benci eh? silap... virus demam. Alhamdulillah krole sekeluarga setakat ni sihat walafiat. Tadi sempat singgah kedai runcit beli barang dapur sikit... ternampak makcik kedai runcit bermuka masam so sebagai penduduk kampung yang perihatin... krole tegur "bah... kenapa ni makcik?". Dipendekkan cerita... oh demam rupanya.

Kasihan makcik tu... moga Allah kurniakan kesihatan yang baik kepadanya. Harini pun hujan lebat pagi tadi... start subuh tu... pergh! mengeletar krole mandi... kalaulah krole mampu pakai pemanas air tu (tak tahu apa namanya) pergh! mesti seronok riang gembira mandi waktu-waktu macam ni hahaha!. Ohya! semalam mak mertua krole telefon tanya khabar kitaorang. Risau katanya sebab diaorang kat kampung semuanya demam sekarangni huh!... nasib baiklah Mrs. krole tengah kursus sekarangni kalau tak... confirm terus balik harini. Moga Allah permudahkan keluarga mertua krole juga... ok! amin ramai-ramai ya. Oklah happy blogging semua.



p/s : jangan main hujan tau~

13 Komen:

Norhasniza Khalid said...

betul-betul.. mama kena jaga anak mama betul2 ni, nak exam, kalau demam habis lahh...

S.K.A said...

Amin =) skrg ni mmg musim hujan..demam pn dah mcm berjangkit2 je

el said...

el pun mengeletar lompat2 mandi pg td..sini pun hujan je..dah few days hujan huhu..nak2 hujung taun ni krole mmg musim hujan..tulah eden pun xde pemanas air tu (water heater omputih katanya) hahahaha..lau sejuk sgt masak air je lah krole..tp el malas nak masak hahahaha..tu sebab terkena air skit pun melompat2 sejuk kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

anak el yg sulung tu sllu amek dia skolah so terkna gak lak hujan..so cepat2 dia mandi..takut gak dia demam..berjangkit lak ngan adik2 dia..hehe

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

betul tu krole.. asal hujan je mesti ramai yang akan kena demam dan selsema.. semoga mereka yang demam tu cepat sembuh..

Vee Lea said...

Yaa, yg disini pun sama demam. Ihihii.

Sura Mohd said...

anak sura yg no2 pun demam..sampai x de suara..musim cuaca cam gini memang ramai yg demam..(kat tempat sura keje ni hari2 ada org demam..kat klinik
biasa la..hahaha:)

Shark Kay said...

musim bnjir hampir tiba ni..
kne stanby obat2 dh kt umah nie.

off topic :
nk oder header bleh ke..
tertarik plak tgk header by krole nie.

Aku Penghibur said...

betul tu , krole acik dah mula rasa nak demam2.. flu... aduhh baru masuk belajar

Yumida Huda said...

aamiin
moga kita semua dipermudahkan urusan n diberi kesihatan yg baik
aah kan..musim hujan sekarang..hujan rahmat..alhamdulillah
yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

trah zain said...

hujaannn.....

akmaL said...

hujan2 ni senang kena demam..kena jaga kesihatan elok2 ni kan >.<

Mieza Jhaa K said...

Ramai jgk yg deman skrg ni..

S.K.A said...

sekarang mmg musim hujan..bukan stkat dmam je, hu3 siap pakej lg..demam+selsema+batuk dan skit tekak..kira mcm combo la..he3