Monday, January 24, 2011

Sakitnya Cabut Gigi

Pagi tadi awal krole bangun,ayam pun belum berkokok lagi...nak tahu kenapa,hehehe tengok tajuk pun boleh tahu kan???hari ini krole ada temujanji dengan doktor gigi,dia nak buat pemeriksaan lanjut dengan gigi krole ni,ohya lupa pula nak bagi tahu kat korang semua~hari jumaat lalu krole ada buat pemeriksaan gigi,sakit sangat memang tak tahan...kalau krole ni masih budak rasanya dah menangis guling-guling krole kat rumah.so hasil pemeriksaan menyatakan gigi geraham krole baru nak tumbuh,yang payahnya dia tumbuh sengget so bengkaklah gigi krole kerana jangkitan kuman~ini doktor yang cakap,dan untuk menghilangkan sakit ni krole kena buang gigi geraham ni,dan kosnya pun hanyalah RM400(slumber je doktor tu kata)biar betul...!!!

kalau cabut biasa mungkin rendah je bayarannya dalam sekitar RM70-RM100 tapi kes krole ni pula kena sampai RM 400 kerana krole kena jalani pembedahan...perghhh!!!seram je bunyinya kan???so tadi waktu nak tunggu doktor memulakan aktiviti pencabutan gigi(heheh x ble blah ayat ni)memang krole takut sangat dengan peralatan yang tajam-tajam depan mata,sempat krole berdoa agar tak jadi apa-apa yang tidak dikehendaki.tapi rupa-rupanya memang tak sakit pun,rasa berbaloi juga bayar mahal-mahal heeee~ni pun masih kebas lagi mulut krole angkara bius dari doktor tu.

tapi apa-apa pun krole nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kepada doktor tersebut kerana baik sangat layanannya dan lawak orangnya,harap beliau akan selalu dimurahkan rezeki oleh Allah S.W.T...ok-ok terima kasih sudi baca entri krole ye,dan insyallah kalau ada masa dan keadaan mengizinkan mungkin krole akan buat tutorial hari ini...so rajin-rajinlah jenguk sini ya...heeee...:p


p/s : mmmmmmmmmmm...(mulut kebas)

40 Komen:

amira afiqah bt mohd yusof said...

rm400 ? ehem -.-" HAHA.
semoga cepat sembuh :DDD

Eyka said...

abis la aset ilang~ hahaha:)
anyway..moga2 sihat nanti taw krole..domo kim slam n~ hehe^^

nusha said...

auch!!!mmg skit!!

mie said...

mahal juga ye...
ada masalah gigi juga ni..
nak kena cabut baru senang..
ehehee

nelly said...

haha .
teringat pula masa kecik-kecik cabut gigi . .
nangis saja , doktor tu suruh pergi beli aiskrim lepas cabut gigi .

bila dah kua saja dari klinik , tuntut aiskrim o0 .
hahaha

Miss Sunshine said...

saya fobia jumpa doktor gigi... huhu. Takut..

biskut said...

RM400!!! biaq betui krole...

aku cabut gigi geraham jer cuma RM60 jer.

bella bell said...

fuh3.....cian nye inchik krole kite..sabaQ naaa..hehhee

redzuan said...

mahak gler, nk cabut gigi geraham pun RM400. ishh2. orang tau2 ckp skit gigi kemam bunga cengkih kat hgian gigi yg skit tu.

GEMPAR LELAKI BERWAJAH ALIEN DITEMUI DI PAKISTAN.

nadzirah aqilah said...

buley tahan harga dia.. tapi xpela.. asalkan boley kembali sihat dan bertugas seperti sedia kala.. semoga cepat sembuh Krole!

Zura said...

ish...jgn kata cabut...baru kata nk pegi cabut pun dh ngeri...sensitip bab2 dalam mulut nie...terutama sekali gigi...

krole said...

amira=aha~yer wak..kalo cabut besa murah je...tp ni kene oprate adus~

krole said...

eyka=huhuhu walaikumsalam~ngeee...

krole said...

nusha=huhuu mmg sakit pon wak~

krole said...

mie=cabut jgn x cabut bro...tp mmg sakit siot...~ngeee

krole said...

nelly=hehehe..best2..camne kene bg eskrem tol2 ke wak~

krole said...

miss sunshine=huhuhu krole pon wak..tp pe le bat..kalo x...x ilang r cakit ni~

krole said...

biskut=kalo cabut besa mmg murah bro..tp kalo oprate mahai o0o00o..siap kene jahit g~

krole said...

bella=huhuuh tgh menahan cakit ni wak..bius da ilang..!!!heee~

krole said...

redzuan=ngeee...smua tu krole da try...tp cakit jgk r bro~

krole said...

nadzirah=wuahhh!!!tq2 wak...lme x cmbng ngan wak~

krole said...

zura=tu r wak..rse cam nak nngis pon ade td heee~

tia said...

xpenah cabot gigi! takotttt!

yott said...

x suke time kena jmp doktor gigi..huhu

kakngah said...

mkn bubur la ko ni??

i am S!L4H.. said...

wahh pkcik krole cabut gigi..eheeee
lpas cabut lega kan?seram kan...sekali die in inject tu..huwaaaaa

♥cik cahya♥ said...

wow ! mahal yew. dulu sy cabut dlm 300 je. tp berbaloi la. sbb xsakit.
semoga cepat sembuh ^_^

Melati Qistyna's Mummy said...

ni mesti masalah wisdom tooth/geraham bongsu neh, belah atas ke bawah?

zazaw said...

HAHAH
RM 400
makan untuk 3 bulan tu wooo

krole said...

tia=seram wak jmpe dok.gigi ni hee~

krole said...

yott=krole pon ngee~

krole said...

kakngah=huhuhu terpaksa r kak~

krole said...

silah=bab tu yg pakcik paling takot~

krole said...

cik cahaya=bkn pe wak..kene jahit g~adus

krole said...

qistyna=belah bawah kak~

krole said...

zazaw=huhuhu...terpaksa wak...da cakit sgt~x tahan krole...

i am S!L4H.. said...

sme la..heee..silah bru skali..seram jarum die...ngeeee~

krole said...

silah=huhuhu...sekali same r...igt jga baik2 gigi tu..kang kene cabut lak ngee~

caliph shuriken said...

krole..
sy pnah jgak dulu wt rawatan cmni.. klau private mmg mahal tp puas hati, mmg berbaloi laa ^^

krole said...

caliph=huhuhu..mmg berbaloi ngee~