Saturday, January 22, 2011

Menabung Amalan Yang Mulia

Wang,duit,ongkos,fulus dan banyak lagi gelaran atau panggilan yang diberi kepada benda yang berharga ini,pada masa kini walaupun duit bukan segala-galanya namun segala-galanya memerlukan duit sekarangni betul tak???kalau tak percaya cuba korang pergi mana-mana tandas awam dan terus masuk je,komfirm kena marah~pasal sekarangni nak masuk tandas pun kena bayar,paling kurang pun 20 sen(hrp2 tak naik~ngeee).ok,krole sebenarnya nak bercerita sedikit tentang amalan menabung ni,bagi krole menabung merupakan amalan yang patut diamalkan oleh semua lapisan masyarakat terutamanya kepada golongan yang berstatus bujang ni,hehehe~maklumlah kalau tak menabung,silap-silap bila ada berlaku kecemasan mulalah kelam-kabut pinjam kat member,betul tak???

ok,petang tadi baru je krole pecahkan tabung krole~tapi bukan tabung kat atas tu..tu gambar krole ambil dari encik google(tq),pasal memang dah penuh sangat tabung tu~tak boleh dah nak sumbat duit~nak tengok tak duit tabung krole jom usha kat bawah tu~

hah,amik kau...banyak tu hehehe,krole cuma simpan duit 20 sen dengan 50 sen je kat tabung tu.bila tengok banyak begini~teruja krole nak kira berapa jumlah yanng telah krole simpan selama 2 bulan ni~jadi tanpa membuang masa,krole asingkan note 20 sen dengan 50 sen untuk memudahkan krole mengira jumlah simpanan krole ni(ahaks,cam ceta ribu2 lak)

ni merupakan syiling 50 sen krole,dan setelah dikira betul-betul wuahhhh!!!RM163.50 semuanya...perghhh!!!memang tak sangka...

ni pula syiling 20 sen krole yang mencecah sebanyak RM159.00,wuahhh!!!bestnyeeee...dan bila ditambah dengan jumlah duit syiling 50 sen krole tadi kesemuanya adalah sebanyak RM322.50...tengok inilah sebab kenapa krole kata menabung ni amalan yang patut diamalkan semua~ngeee...



p/s : jom menabung~

26 Komen:

iwan_dextrous said...

wah..byk2..leh r blanje mkn pasnie..hahah

krole said...

iwan=huhhuhu xdak hal r bro ngeee~rerajin menabung ye~

ch!natsu said...

he pasnie leh cb menabung wit singgit plak.. comfirm lg byk.. hehe~

Abu Luqman said...

kroe ada anak ..kena mla menabung la...untuk anak ke sekolah kan

krole said...

chinatsu=huhu idea yg baik wak..akan dicuba nnt ngee~

krole said...

abu luqman=btul tu bro..so amalkan dr sekarang ye~

Arm_mj said...

wahh asl dwet tuh bnyk..tabung tuh cm kecik..?hahaha

krole said...

arm_mj=huhuhu tabung krole besar bro..bkn yg kat gmbar tu ngee~

Idalara said...

betul tu..bila akak dgr iklan kt radio sinar..satu hari seringgit..memang ada betulnya..itu klu sringgit,kalau lebih?bila terdesak ada gak duit tabung..

caliph shuriken said...

waa.. hmpir cukup duit tu utk sy tlg krole daftar dlm plan savings ^^

i am S!L4H.. said...

sket2 lme2 bole bli swift..agagagagaa

zulkbo said...

salam..
saya pun suka menabung
sedikit..lama2 boleh beli keta
he he...

zmah said...

Cantik tabungnya.

blog-tips-kurus said...

saat yang kuidamkan=mengira hasil tabungan;)

krole said...

idalara=wuahhh!!manyak tu kak~

krole said...

caliph=wuahhh plan saving pe caliph???gtau r krole~

krole said...

silah=hehehe..pakcik da ade swift ngeee~jgn mara hah...

krole said...

zulkbo=huhuhu...tol tu zul,so rerajin menabung ek~

krole said...

zmah=huhuhu..tu bkn tbung krole r..tu amik kat uncle google~

krole said...

tips=hehehe..tepat skali tips~

anamizu said...

cik ana simpan dlm tabung buluh..ngeee~~~

recent post : |suke ke word verification???|

krole said...

anamizu=wuahhh lagi manyak le smpn heee~

Anip™ said...

banyak nyer duit syiling kaw sampai cecah byk tu, bole blnje aku yer..

BLOG GEMPAKZ SIOT

krole said...

anip=huhuhu...rerajin je mnabung heee~wuahhh!!!xdak hal r..mai r kajang~

caliph shuriken said...

krole..
plan savings + free protection

p/s: singgah my blog, view kt amflexi.. ada details situ ^^

krole said...

caliph=wuahhh pegawai bank rupenye caliph ni...dasyat2