Sunday, January 30, 2011

Ingatkah Lagi Waktu Itu?

Hehehe...hari ini teringat pula krole dengan member-member semasa zaman rock kapak sekolah dulu,ingatkah lagi waktu itu?huish...zaman persekolahan amat indah bagi krole,banyak pengalaman baik dan buruk krole tempuhi bersama rakan-rakan karib krole.bagi krole zaman itu member-member adalah segalanya dan kadang-kadang tu krole rasa diaorang dah jadi seperti adik-beradik krole sendiri.dan biasalah zaman sekolahni mesti banyak pengalaman gila-gila punya kan?krole pun tak dikecualikan daripada itu hehehe~tapi alhamdulillah kerana senakal-nakal kitaorang takdaklah sampai melakukan perkara-perkara melanggar undang-undang ataupun ajaran agama.sekarangni krole rindu sangat zaman itu,waktu tu tak payah nak fikir bayar bil,bayar minyak,astro,dan macam-macam lagi~selalunya bila nak duit je,minta kat ibu bapa je.

(sila abaikan gambar poyos diatas)
tapi sekarangni adus...pening kepala tengok bil-bil setiap bulan,kena bayar itu bayar ini...padahal waktu dizaman persekolahan dulu tak sabar rasanya nak masuk alam perkerjaan~hmmmm...mungkin dah lumrah manusia begitu,"apabila benda didepan mata langsung tidak dihargai,tapi bila dah takdak baru nak mencari"walaubagaimanapun krole belajar juga untuk menerima kenyataan ini,walaupun kadang-kadang tu amat merindui waktu itu...



p/s : mak!!!nak eskrem...!!!

14 Komen:

LehaMY said...

huhuhu :D betul. rindu waktu sekolah . takde fikir tentang masalah . keh keh keh :D

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

suka gak time sekolah..best

kiz said...

kalau boleh nak sekolah semula...tapi tak per kita dah berkumpul kat FB dlm 1 group 150 orang..dapat gak bertanya khabar dan buat aktiviti persatuan..

Cikgu Nurin said...

zaman sekolah lerrr yg paling indah....

krole said...

LehaMY=huhuhu tau xpe wak~bestkan waktu tu???

krole said...

LM=ngeee~same r wak...heee~

krole said...

kiz=wuahhh!!bestnye..krole ade 2,3 org je kat FB~

krole said...

cikgu nurin=hehehe..ckgu nurin pun stuju jgk ek~ngeee

Nizam said...

betul tu krole...nizam yang bergelar mahasiswa sekarang pun terasa zaman-zam sekolah dulu..
inikan pula krole yang dah berada di alam pekerjaan... memang kita selalu macam ni... "masa ada peluang,tak hargai,bila dah lepas mula mencari" hehehe..

nazirulhazwan~ said...

blaja best, kerje tak best, kan best klu blaja seumur hidup, tp dapat gaji tiap2 bulan cm keje.hahaah

i am S!L4H.. said...

haha..dulu2 itu best....
kcik2 men je kje...
x pyh byr bil mcm skg....
sekali dpt gaji..tgok bil nak pitam..

*cecece bajet dh kje je kan..pdhal.....cti midsem je nih..lmbt lg abis blaja..haha

krole said...

nizam=tq nizam~nmpknye nizam phm bnar ngan en3 yg krole ingin smpaikan ni ngeee~

krole said...

naz=wuahhh!!!cadangan yg baik~

krole said...

silah=huhuhu...silah ni bat pakcik jd suspen je ngee~