Wednesday, August 28, 2013

Betul-Betul Tak Perasan

Assalamualaikum semua... tadi krole sempat ke "blog perdu cinta" pergh! seronok beb! bila tengok beliau dah guna header yang krole hadiahkan semalam. Terima kasih ya blogger Jua Azura sebab sudi terima. Ok! balik kepada topik asal... pagi tadi waktu krole dalam perjalanan nak ke pekan, ada roadblock JPJ... so seperti biasa... bila sampai je kat depan abang JPJ krole turunkan tingkap dan memberi salam.

Lepas tu macam biasalah... tunjuk kad pengenalan dan lesen memandu (itu pun kalau babang JPJ suruh). Tiba-tiba abang JPJ tadi menyuruh krole ke tepi... aik? kenapa pula ni... mungkin senyuman krole tak berapa manis tadi kot? hahaha! ada pula macam tu. Rupanya roadtax kereta krole dah mati 12 haribulan tu, aduh! memang tak perasan beb!.

Lama juga krole dan abang JPJ tadi berunding... akhirnya beliau lepaskan krole, sebab sebelum ni pun tak pernah ada kes benda-benda macam ni. So lepas habis urusan tadi terus krole ke pejabat JPJ (lepas renew insuran), alhamdulillah dah beres semuanya... rupanya roadtax tahun ni warna biru ya, siap ada bunga raya lagi kat atas tu, so kesimpulannya... rajin-rajinkanlah diri melihat tarikh luput roadtax kenderaan anda ya hahaha!. Happy blogging semua.



p/s : nasib baik tak kena saman... terima kasih abang JPJ~

35 Komen:

Norhasniza Khalid said...

hihi, sama lah, mama pun pernah kena jugak.. tapi masa tu lesen mama mati, biasalah orang perempuan ni, dorang tak banyak cakap... hihi..

Shaiful Zaidi said...

nasib baik tak kena saman. kalau tidak jenuh siap duit saman + insuran n roadtax.

Nurul Farahizzati said...

haish. mcm mana boleh lupa nih.. beringat le lain kali..

Darulamanku Live said...

biasa la bab lupa renew ni..
kita pn biasa jadi jugak...
haha

Aku Penghibur said...

naseb tak kena saman :) biasalah tu kadang kalau buzy sangat memang akan lupa

Sop Nama Saya said...

nasib baik x kena saman
sp pun baru2 ni x perasan lesen dah mati.. xda kena tahan polis.. selamt juga.. hehehe

Farah Waheda Wahid said...

lain kali hati hati occay?

syuk shusuke said...

huh, jpj terus yang buat roadblock. nasib baik tak disaman. hhe

PeRdU cINta said...

Alhamdulillah..tanda penghargaan dan terima kasih..header pertama menjadi pilihan..yang kedua tetap sweet juga..terima kasih mr krole.. syukurlah boleh berunding..kadangkala bukan di sengajakan kan..lantaran kesibukan urusan harian buat kita terlepas pandang..ada hikmah disebalik apa yang berlaku..

Mieza Jhaa K said...

waahh kalau sy dah pucat tu.. 2,3 hari lagi tamat tempoh..botak kepala mr.k kena byr dekat 2ribu..adehhh apa la mahal sgt!

Mohd Selim Zainal said...

Assalammualikum...krole,

memang kekadang x perasan roadtax dah mati....hehehe....nasib boleh bincang....

mselim3

PakcikLie PCL said...

nasib tak kena saman, ayat baik punya...mesti Krole baca2 nih haha...terbaiklah.

Kakzakie said...

Nasib baik abang JPJ tu baik hati boleh lepas ye...

Hazmin Hamudin said...

Nasib baik tak kena saman dan masih boleh dirunding. Kalau tak masalah jugak tu.

el said...

hahahahahah senyuman mu mmg x manis krole woiii..tp oklah sib bek xkena saman...el xnah kena tahan sbb ni cuma kena tahan sbb xbw ic/lesen..wallet tertinggal kat rumah terlupa nk bw..nasib polis tu ckp baik2 n lepaskan el..dia ckp..cik balik dulu amek wallet ic/lesen baru pergi tempat yg dituju..el ok je..tp el xbalik rumah lah..terus g tempat keje...giler nak balik jauh tu hahaha

Addasyuhadadisini said...

lain kna selalu la cek kan..nasib tak dapat surat cinta..hehehe

cweet pinky said...

hahahaha , mak CP lak pernah kena jugak macam tuh , mula2 dah lepas , jpj tak perasan , alih2 , bile keta mak lepas , rupanya , num plat kat blakang keta tuh pecah , hahahah ! jpj suruh benti , dari situ dye baru nampak roadtax mati , hahaha ... tak pasal je ... mak memg dah perasan roadtax mati tp redah jugak ... ehehehe ~

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

syukur abang polis tu lepaskan krole.. aiza kena standby bulan 10 nanti..

Shark Kay said...

adeh..
bleh tahan ni mr krole bawa keta..
sampi x perasan..
mmg btuah tu dpt lepas..

Wan Ahmad Izudean said...

nasib baik tak kena saman, kalau kena saman dah terbang melayang duit..hehe

anamizu said...

hehe sipbaikla abg jpj tu tak saman :P

akmaL said...

nasib baik dapat abg jpj yang baik hati kan :P

Shikin Isa said...

>_< nasib baik x kene saman.. pernah jadi case mcm ni jgk..abg jpj tu baik je..

Cikgu Norazimah said...

untungla dapat abang jpj yang baik hati, kalau tak, mau melayang $$$ ! hehe

Yumida Huda said...

alhamdulillah..jumpe jpj yg baik hati
aah kan..kengkadang x terperasan bende nih
kena olwes pantau ni tiap bulan

Yumida Huda said...

alhamdulillah..jumpe jpj yg baik hati
aah kan..kengkadang x terperasan bende nih
kena olwes pantau ni tiap bulan

puteri airyn said...

Nasib tak kena saman.. selamat..

Fizi Zaidi said...

tarikh luput roadtax kereta...awal2 set kat phon..takut jadi kes cam nie hehe

S.K.A said...

hu3..nsb baik xkena saman =) bnda mcm ni biasa sgt..kdg2 duk bz2 lnsg xigt..

Hafiza AizZawa said...

nasib baik la nie...

Iwan Shah said...

hoho krole ni bantai ja kerjanya -_-

from iwan : Ex Penjaga Istana Kegelapan

Mieza Jhaa K said...

Mana Krole ni? tak sihat ker?

siti zahara said...

nasib baik abg is (polis)baik hati..huhuhu..len kali kna berhati2 ni..=D

BUNDA a.k.a KN said...

roadtax kereta anak bunda mati 6hb Sept ni...tapi semuanya dah beres...Alhamdulillah..

Marou Apple Hijau said...

fuh nasib baik bagi lepas, kalu tak, melayan duit

Entri Terbaru Di Blog: Besar Atau Terlalu Besar