Monday, August 12, 2013

Hujan Meteor Di Ruang Angkasa Malaysia Malam Ini

Mengikut kenyataan yang dikeluarkan oleh Agensi Angkasa Negara (ANGKASA), malam ini kita boleh melihat satu fenomena yang jarang sekali berlaku di ruang angkasa kita. Rasanya ramai dah yang tahu tentang fenomena hujan meteor yang digelar "pancuran meteor perseid " ini kan?. Dari kelmarin sampai sekarangni... tengok kat mana-mana laman sesawang... semua kecoh bercerita tentang ini.

Ohya! menurut laporan daripada Agensi Angkasa Negara juga, fenomena pancuran meteor perseid ini kita boleh tengok dengan mata kasar, so tak payahlah nak beli-beli teropong atau teleskop tu ya hahaha!. Pergh! mudah-mudahan ada rezeki tengok meteor ini, dapat juga diri ini melihat satu lagi kebesaraan Yang Maha Esa. Moga fenomena ini dapat menguatkan lagi keimanan semua umat islam khususnya di negara kita ini akan kekuasaan dan kebesaran Allah S.W.T. Happy blogging semua.



p/s : fenomena ini dijangka berlaku pada malam ini sehingga subuh~

10 Komen:

Aku Penghibur said...

serious ke nie ?? thanks infonye

Teena Tna said...

Lagi beberapa minit jer lagi, sementara tu kita main mercun jap lah..

#selamat hari raya aidilfitri

S.K.A said...

betul ke?? hu3 terlambat bca pula..tp td hujan je :D

Addasyuhadadisini said...

adda pun ada trbca smlam..tapi x psti plak mmg trjadi ke..hehehe..
selamat hari raya aidilfitri..jom join 8share..hehe.:)

Mieza Jhaa K said...

Hujan la semalam..tak dapat nak tgk..

BUNDA a.k.a KN said...

bunda pun ada dengar kat tv smalam...tapi lupa plk nk tengok...lagi pun bunda tidur awal...mengantuk sangat...ape pun terima kasih infonyer...Inilah tanda kebesaranNya...Subhanallah...

BUNDA a.k.a KN said...

bunda pun ada dengar kat tv smalam...tapi lupa plk nk tengok...lagi pun bunda tidur awal...mengantuk sangat...ape pun terima kasih infonyer...Inilah tanda kebesaranNya...Subhanallah...

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

aiza pula yang tak berkesempatan untuk melihatnya..

Mia Liana said...

Tak dapat tengok.... Hujan... Huhuhhhh

caliph shuriken said...

yg ni sy x sempat tgk.. tapi wktu zaman kanak2 dulu, sy pnah tgk komet halley.. live ^^