Sunday, September 8, 2013

Jangan Lupakan Mereka

Sekarangni... tengok kat media kita... penuh dengan cerita-cerita hiburan. Kalau tengok berita pun sibuk cerita politik sana sini. Adakah negara kita lupa...? saudara-saudara kita di Syria dibunuh saban hari... tapi apa yang negara kita lakukkan? hanya tengok dan diam sejuta bahasa. Jangan sekali lupakan mereka... sebagai seorang umat islam diri ini rasa malu sangat kepada Allah S.W.T kerana tidak dapat berbuat apa-apa tentang perkara ini, hanya doa yang dapat krole berikan.

Keadaan di Syria semakin tegang sekarangni disebabkan kes senjata kimia dan campurtangan AS. Kalau tak silap krole AS sekarang tengah menunggu "green light" dari kongres AS untuk melancarkan perang ke atas Syria. AS juga bakal mengunakan kapal perang USS Nimitz (gambar diatas) untuk dijadikan pangkalan sewaktu menyerang Syria nanti. "Ya Allah... lindungilah saudara-saudara kami disana, selamatkanlah mereka, dan musnahkanlah anasir-anasir Laknatullah dan sekutunya ini". 



p/s : hanya mampu berdoa

5 Komen:

Shaiful Zaidi said...

Assalamualaikum krole...isu yg berlaku di Syria dan Mesir perlu ditangani segera oleh OIC &PBB.

Unknown said...

Sekali Allah tenggelamkan kapal perang uss nimitz tu, amik kau..dh tgk dlm berita kesan kena senjata kimia tu..gerun..

Unknown said...

dngar cter x jadi..
sbb ramai yg halang kt kongress G20..
apa2 pn tunggu dan lihat.

Fais-SKA said...

ada dua criter skrg ni ambe dgr..jd n xjd..thu yg mn btol..hrap ngra dunia bgkit la..tolong sma2..bmbg tenggelam terus syria nnti bila berperang =( cmnelah nsb umat islam kt sna..Allahhurabbi..

biblioteca de sallent said...

First time reading this, thanks for sharing