Sunday, November 25, 2012

Beli Barangan Bayi

Kandungan isteri krole dah berusia 6 bulan sekarang ni. Seperti bakal ibu bapa yang lain, krole dan Mrs. krole juga tidak terkecuali dengan perasaan teruja untuk membeli barangan "baby" yang bakal menyerikan lagi rumahtangga kami nanti. Baru kejap tadi Mrs. krole menyuarakan lagi pendapatnya untuk membeli sedikit barangan "baby" contohnya seperti lampin (cloth diaper), seluar, tuala, botol susu, mainan dan hihihi... banyak juga nak beli ni. Bila Mrs. krole mula nak menyenaraikan senarai barang yang hendak dibeli hanya senyuman saja yang krole dapat berikan waktu tu... wuah!!! banyak barang nak beli tu!!! hihihi...!!! tapi biasalah... diri ini kena faham juga, dah lumrah wanita dengan sifat keibuannya kan?

Barulah krole tahu sekarang ni? barangan "baby" ni memerlukan bajet yang besar juga... dan kena pandai pilih barang juga kan? wuah!!! bab ni memang krole "surrender", kalau nak bagi pandangan tentang pemilihan warna tu bolehlah hihihi... merata krole cari botol susu berbentuk domo-kun tapi sampai sekarang tak jumpa, so blogger-blogger sabah yang tahu dimana tempatnya nak cari benda tu sila "roger-roger" ya. Oklah hhapy blogging semua~




p/s : adakah botol susu domo~

10 Komen:

shaiful zaidi said...

salam...krole kena plan betul2 barang yg hendak dibeli agar tidak membazir..

lama dah tak beli barang baby ni...

Jiwa Lara said...

wah! bakal bapa bh.. kena pilih la ikut kegunaan n kemampuan..

sabry oppa said...

nice ...

hnahdy said...

suka tengok barangan baby. semua comel2 mcm nak beli semua.haha

boni kacak said...

wah.. ingatkan perbelanjaan dia tak besar...rupanya besar jugak ye...

krole said...

shaiful : oraitz bro..thanks yew

jiwa lara : huhu insyallah thanks yew wak~

sabri oppa : thanks~

hnahdy : huhu tau xpew bro..excited giler skngni~

boni kacak : besar bro..mahai tol brg2 baby ni~

cikeyrah said...

singgah sini & follow :)

waaa beshnye beli brg baby.. walaupun qira belum kahwin tapi qira suka pergi bahagian brg baby sebab semuanye cumelII belaka :D

-meeSUPERGIRL- said...

beli sikit2 lama2 jadi bukit .. hehe

Gps said...

Wow..
Terus buat artikel yang sebagus ini ya sob tapi kalau bisa lebih bagus lagi..
Nice post lakh..:)
blogwalking

~ cik matahari ~ said...

waaa papa-to-be la ! hihi tahniah2 moga dipermudahkan yee :)