Friday, November 23, 2012

Bajet Pemandu F1

Krole peliklah zaman sekarangni, kenapa pemandu-pemandu di jalan raya suka sangat pandu laju-laju... mungkin dia nak tunjuk kat orang semua yang keretanya boleh laju sampai 180km/sejam kot? tapi yang krole risau sekarang ini "kenderaan-kenderaan perkhidmatan awam" pun dah terikut trend macam ni? semuanya "budget pemandu F1" walhal nyawa orang yang dibawa ke hulu ke hilir. Nak dijadikan cerita semalam sewaktu krole ke Kota Kinabalu pergh!!! nak kata "jam" tak juga tapi adoi!!! bab perangai pemandu-pemandu bas di sana langsung tak ada rasa hormat dengan pengguna jalanraya yang lain. Terutamanya di kawasan Kinarut hingga ke Putatan.  

Basnya main keluar masuk ikut suka hati laki mak tiri diaorang saja, tahulah nak cari rezeki tapi janganlah sampai membahayakan pengguna jalanraya yang lain serta penumpangnya. Adoi!!! tension beb tengok cara dia orang memandu... hah!!! nampak gambar kat atas tu... beginilah cara dia orang memandu... masuk... keluar ambil penumpang ikut suka hati... rasanya nak dua tiga kali juga krole tengok geng-geng bas ni hampir menyebabkan kemalangan semalam. Kalau pun kita "hon", dia buat muka "seposen je" lepas tu langsung tak tengok kita main jalan terus je... argh!!! macam mana orang macam ni dapat lesen? adoi!!! oklah krole nak pergi solat jumaat dah ni so salam jumaat dan happy blogging semua.



p/s : hati-hati memandu~

7 Komen:

Wen said...

krole ko report ja ba tu huhuhu

CekbOlat-bOlat said...

sbb tu takut nak bawak mto .
herher .
keta apatah lagi .

aiN NaJwa said...

Aiyak...bawak kete xbdsiplin erk..byk kali gk jumpe org mcm niy..bila kite hon, wat muke seposen jer rse xbersalah..xpelaaaa, sebenarnyer jd kan teladan kat kiter, supaya berhati2...... :)

Crack said...

"Basnya main keluar masuk ikut suka hati laki mak tiri diaorang saja" huahahahahhahahaa.... anyway bro Krole, sama aja, kat sni pun macam tuh jugak. Bawak ikut suka hati sepupu punya tokwan belah mak tiri keempat dia aja. :P

Crack said...

"Basnya main keluar masuk ikut suka hati laki mak tiri diaorang saja" huahahahahhahahaa.... anyway bro Krole, sama aja, kat sni pun macam tuh jugak. Bawak ikut suka hati sepupu punya tokwan belah mak tiri keempat dia aja. :P

krole said...

wen : huhuhu...sandey bah wen dorank ni bla mmandu...hahaha nntla~

bolat : huhuhu..jgn hati2 jew wak~

AN : huhu ye tol jgk kate wak tu~

crack : hahaha~ tu r bro crack..ssh jgk~

aiNa yaZiD said...

selalu berdepan dgn keadaan cenggini. susah klu org xde sivik yg memandu nih. huhuhuhu...^^

apa pun, berhati2 la selalu... =)