Sunday, November 25, 2012

Rasa Sedikit Kecewa

Sebenarnya kalau difikirkan? siapalah kita ni nak beri komen tentang prestasi pemain bola sepak kebangsaan negara kan? krole baru lepas tengok perlawanan bola sepak diantara Malaysia dengan Singapura. Dari petang tadi krole dan kawan-kawan bercerita tentang perlawanan malam ni, ada yang kata Malaysia menang 3-0, dan ada juga yang kata pasukan pihak lawan yang akan menang. Tapi bagi krole... sebagai anak jati Malaysia yang bersemangat waja (pergh!!!) krole tetap akan sentiasa menyokong pasukan negara walaupun mereka dikatakan tidak mempunyai peluang untuk menang. Dari tiupan wisel pertama tadi, hati krole dah berdebar sedikit kerana, krole lihat pasukan lawan yang banyak menyerang berbanding pasukan negara tercinta.

Krole cuba fikir sepositif yang mungkin (mungkin belum panas kot?)... tapi bila pemain lawan a.k.a Shahril Ishak dah menjaring gol sebanyak 2 kali aduh!!! terus lemah semangat nak tengok, itu pun krole cuba juga tengok... manalah tahu kot-kot pasukan negara dapat kejar. Tapi tak tahulah krole nak kata, mungkin pemain negara kita ni senang sangat kalah psikologi sebab bila dah 2 gol tadi krole tengok rentak mainan mereka semakin lambat dan kelam-kabut, itulah yang membuatkan pihak lawan dapat tambah lagi gol dimasa kedua aduh!!! kalau diikutkan mula-mula tadi riuh je rumah krole ni dengan sorakan kawan-kawan serta Mrs. krole (minat bola juga hihihi). Tapi bila dah 3-0 aduh!!! terus sunyi sepi, sehinggalah habis masa permainan. Argh!!! (jeritan batinku) tak apa, harap lepas ni skuad negara akan bangkit dan memperlihatkan permainan yang lebih berkualiti, go...!!! go...!!! Malaysia!!!.... Happy blogging semua.




p/s : dimanakah silapnya?

8 Komen:

Wen said...

hehehhe.. sabo jo la. :) kalau sama2 kaki bola, kelebihan pada lelaki.

wen beruntung sebab sama2 kaki shopping dan kaki sukat mall. haha

Aril Impian said...

blogwalking disini dan follow yg ke-2499

encik cool said...

Harimau malaya 3 point sudah melayang

Pak Jhu said...

Pakjhu punya lagi panjang membebel dari ni..hehehe

cweet pinky said...

hahaha , entahla cik krole , CP pown malas nak ulas panjang , nak kate pandai maen bole , sepak bola pown mis , sepak orang pandai la , wakaka !! yang maen je taw ... dowg dah cube tapi tak berjaya , part psikologi tuh CP stuju ..

nuyui a.k.a miss YUI said...

geram bila dah 2 dari org yg sama.. nak wat cmne kan..

محمد رازيق said...

huhu. tu lah pasal bro. mungkin lepas ni kena gigih lagi berlatih depa ni.

Aida Omar said...

kecewa jugak semalam tengok.. tapi tetap menyokong mereka.. hole lain hari mereka tak kecewakan penyokong..