Wednesday, November 14, 2012

Jangan Berjanji Kalau Tak Boleh Tepati

Aduh!!! letihnya badan ni, dari jam 7.30 am lagi krole dah bergotong-royong dengan rakan-rakan kat Surau Nurul Ehsan di Kg. Limbawang, Beaufort, Sabah. Seronok beb!!! bila bergotong-royong ramai-ramai ni macam-macam ragam yang kita boleh nampak? contohnya geng-geng yang suka curi tulang, kuat mengumpat (gosip-gosip) dan yang kerja kuat. Tapi bab ni krole malas nak ulas panjang hihihi, cuma geram betul rasa hati ni dengan perangai sesetengah member yang suka berjanji, kalau menepati janji tu tak apalah ni asyik muka dia saja yang berjanji tapi tak timbul-timbul aduh!!! walhal semalam krole dah tanya, kalau tak dapat datang tak apa janji bagitahu saja, tapi lain pula kesnya... Siap berjanji lagi nak datang awal kononnya.

Tapi sampai ke tengahari... bukan setakat batang hidung, bayang-bayangnya pun tak ada? padahal krole dah nasihat baik-baik (ingat-mengingati sesama kita) "jangan berjanji kalau tak boleh tepati", lagi susah bila di telefon tak angkat, mesej tak balas.... hm... apa pula alasannya kali ini? sekarangni kitaorang tengah berehat so krole pun balik rumah kejap, bolehlah makan tengahari dengan isteri, solat, dan rehat-rehat... lepas solat Asar barulah aktiviti kitaorang akan bersambung, so doakan semuanya berjalan dengan lancar ya. Happy blogging semua.




p/s : ni pun still tak angkat telefon~

12 Komen:

Shilla Latif said...

wawawa tahniah krole dah nak jadi ayah ye tak lama lagi...pejam celik jer, sis dah lama tak datang sini alih2 dapat berita krole dah nak jadi ayah. semoga semuanya bjalan dengan lancar n krole dapat baby yang sihat2 yer. Amin.

komen tak kena ngan n3. hihi

Md Syukran said...

krole huh ! aku nak ikut kamu bergotong royong tapi waduhh ! u_u *malu* ..

aiN NaJwa said...

Haish..terok betei..mungkir janji sekali dua xper, niy berkali2, apekah..?? Maybe org macam niy memang xpernah sedar akan kesilapannya..sebagai kawan, encik Krole bersabar yer..(^___^)..Biasala tu..

miss chillax said...

sabar je lah ye

Mummy Adriana said...

biasala tu...:) mana2 pon perangai manusia ni berbagai2! :P bersihkan rumah sendiri aje sonang

hnahdy said...

hana xska berjanji.

krole said...

@Shilla Latifhuhu tu r wak...thanks sudi dtg~mai r g

krole said...

syukran : huhuhu jomla..bru meriah~

ain najwa : tu r wak..nak marah sgt pon...kwn~adus2

chillax : huhuhu insyallah wak~

mummy : ngee tol wak krole stuju~

hnahdy : huhuhu bgui2 wak..bahaya main jnji2 ni~

Mummy Adriana said...

orang2 cam ni sesekali kena kasi pelajaran! baru la dia berakal sikit :)

Seri Bahasa said...

banyak orang...banyak ragam...kena sabar krole...

aiNa yaZiD said...

Setuju~! jgn berjanji kalau x boleh tepati janji.. Menyampah je rasa. huhuhu.

sabar la krole... manusia ni mcm2 ragam.

krole said...

mummy :ye tu r...nnt nak ajaq dia skit~

seri : tol seri..tp dia ni len skit spisis

ain : tu r wak..dunia oh dunia~