Tuesday, November 27, 2012

Rimas Dengan PTI

Rasanya selama ini tak pernah pula ternampak "UFO" lalu lalang di pekan Beaufort ni, tapi tak tahu kenapa? kebanjiran makhluk asing a.k.a pendatang tanpa izin ni semakin bertambah dari masa ke semasa. Kalau yang ada permit untuk membuat kerja-kerja (kerja binaan) tu tak apalah. Tapi... kebanyakkannya lansung tak mempunyai pengenalan diri, krole dapat tahu yang dia orang tak ada pengenalan diri ni pun dari abang sepupu krole yang bertugas sebagai polis di pekan ni. Kadang-kadang kalau ke pekan terasa diri ini seperti berada di "oversea" pula, mana taknya krole kata macam tu... kalau dinisbahkan kita dengan mereka rasanya 1:10 kot? huh!!! dahsyat kan? Krole tak adalah juga benci sangat dia orang ni... kalau perangai elok kita tak kisahlah, tapi rata-ratanya mereka ni berperangai "melampau yang teramat"?

Bukan apa kat tempat krole ni kebanyakkan PTI berlagak seperti watak-watak dalam cerita "KL Gangster" tu pergh!!! angin beb!!! tengok tempat kita kena buat macam tu. Siap buat geng lagi... yang pakistan geng pakistan... yang filipin geng filipin... yang indon geng indon... aduh!!! tak sedar diri betul dia orang ni... yang merisaukan lagi sekarang ni PTI di negeri Sabah yang memohon kewarganegaraan kebanyakkannya diluluskan aduh!!! tak tahu kenapa jadi sampai macam ni? ada juga hari itu krole sembang-sembang dengan kawan-kawan, ada yang berpendapat perkara ini ada kaitan dengan agenda politik sekarang ni? hm... tak tahulah krole, tak berapa nak minat bab tu. Kalau nak berpolitik tu politiklah tapi jangan sampai hancurkan negara ya. lagi merisaukan di Sabah atau lebih spesifiknya Kota Merudu kecoh sekarang ni dengan kejadian "rogol yang melibatkan warga asing" aduh!!! menjadi-jadi dia orang ni? Harap-haraplah pihak yang berkenaan mengambil tindakan lanjut mengenai perkara ni, nak rimas dah dengan PTI ni. Oklah happy blogging semua.




p/s : rimas!!!

15 Komen:

luqman zakaria said...

dri gmbr yang ang share nih pon aku tgk bangla je semua..btw aku ingt aku dah follow blog ang nih..tapi belum..hehe..happy blogging jgk..

khairul said...

itu lah akibatnya ...baik sgt malaysia kita ni ..mudah org asing nak masuk

Wen said...

uih!!!! maju sudah beoufort o kan? maju dengan PTI. hehe

Ranau pun mcm ni sudah krole. sampai kg sy yg suci muci tu da di cemari mereka. huhu

Hazmin Hamudin said...

Pendatan asing ni dah bersepah dah kat malaysia ni. Kerajaan macam tutup mata je. Yela dengan pendatang asing ni la kerajaan buat duit kan.

donnyien said...

Hai Krole,

Makin ramai PTI, apa agaknya yang akan berlaku dengan bumi kita 10 tahun akan datang ar..

boni kacak said...

memang tak boleh dibiarkan macam tu je.. sepatutnya dah ditangani dengan cara yang sangat2 serius.. sebab jumlah mereka semakin ramai dan tersangat ramai sekarang ni

cweet pinky said...

macam kat KL jgk , bile naek bas rapid , pergh ! tertanya2 gk CP , adakah saya berada di luar negara ??

Miss Zahirah said...

senang2 je nk luluskan kewarganegaraan.. rkyt sdri terbiar dh nk mati bru dpt ic.. aptb~~

krole said...

luqman : thanks bro..and i will do da same for u~

khairul : baik tak bertempat kan bro~

wen : huhuhu...tu r wen..camna o pngurusan kerjaan sni ni~

krole said...

hazmin : tu r bro..walopon dorank ni slh satu sumber eko negara tak le jgk bat camni..kena ada sekatan2nya~ kan

donnyien : tu r bro..camnala ank2 kta nnt kalo keadaan ni betrusn~

B.kacak : boleh kata mreka g ramai dr kte skngni bro~

krole said...

CP : hahaha tau takpa wak..tu blum g LRT~adus..mat bangla ja yg bat penuh~

M.zahirah : tu r wak..camna dorank ni,sepatutnya rakyat didahulukan...tpi...argh!!!

puteri kasih said...

bila keluar waktu cuti..terasa macam kita kat negara diorang plak

man said...

btl 2..time raya..pudu jgn ckplah

Crack said...

Paling best bila ada ramai remaja perempuan kita bercinta, lari dari umah, dengan PTI -_-"

shaiful zaidi said...

ramainya....Pernah alami situasi sama bila lalu di pasar Chow Kit..