Tuesday, November 15, 2011

Budak Sekolah Masa Kini

Budak sekolah masa kini? hm... macam mana krole nak cerita ya? budak sekolah sekarangni tak macam dulu dah!!! budak sekolah sekarangni dah berani sangat dalam menjalankan aktiviti yang tidak bermoral dikhalayak ramai tanpa segan silu berbanding dahulu yang melakukannya secara sorok-sorok a.k.a dibelakang tabir. Tengok gambar diatas tu pergh!!! dengan slumber je hisap rokok ditempat yang terbuka, mesti mak bapa diaorang bangga dengan pencapaian yang anak mereka lakukan ni? heee, kalau nak cari salah siapa hm... rasanya tak perlu kot, pandai-pandailah korang fikir sendiri, yang baik itu semua datangnya daripada Allah S.W.T dan yang buruk itu datangnya dari kita sendiri.

Pergh!!! yang ini lagilah!!! adakah ini pewaris pemimpin masa depan? aduh kalau beginilah sifat golongan muda kita alamatnya hancurlah negara dimasa akan datang. Krole pun pernah melalui alam remaja ini dan nakal juga dahulu tapi tak adalah sampai macam ni. Semuanya terpulang daripada diri kita sendiri, bagaimana Allah mahu mengubah diri kita kalau kita tak mengubah diri kita sendiri dahulu. Bagi krole kerajaan patut mendedahkan lebih banyak pendekatan berkaitan agama kita yang murni kepada pelajar-pelajar masa kini, insyallah sekiranya mereka menghayati ajaran agama kita komfirm tak jadilah benda-benda macam ni. Happy blogging semua.



p/s : korang pewaris masa depan doe~

15 Komen:

smilenajah93 said...

haisyhhh ~ kembalilah ke pangkal jalan ~

Fadhlina said...

http://www.security-science.com/internet-security-exchange/javascript/13-how-to-select-and-auto-copy-text-using-javascript

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

betul la wak..zaman dulu wat jht dlm tandas.skrg ni tanpa rasa bersalah.teruk kan budak skrg.

sis92 said...

pokok pangkal niat diri sendiri..
mereka tak sedar dan kadang mereka sedar, tetapi kerana jiwa yang sedang memberontak, mereka tetap lakukan ..

AREIY ANIQUE said...

Rosak dak2 zaman skang ni..

ch000tz axoera said...

dulu lain kan....sekarang lain...kalau kita dulu wat jahat suruk2 ajer >_<

ch000tz axoera said...

dulu lain kan....sekarang lain...kalau kita dulu wat jahat suruk2 ajer >_<

Melati Qistyna's Mummy said...

hmmm, tulah akak pon penah nmpk kejadian mcm tu, mmg selambe je dorg ni... ms telah berubah, kalo dl murid takut ngan guru, skang guru takut ngan murid....

krole said...

smile=huhuhu balikla ke pangkal jalan~

krole said...

fadhlina=tri,a kasih puan huhuhu~

krole said...

LM=huhu dunia smakin maju wak~

krole said...

sis92=em btul jgk..tp kalo dberi pndedahan yang sebtulnya...insyallah ok

krole said...

areiy=dunia zaman sekarang~

krole said...

ch000tz=skngni org tak takut nak tnjukkn kesalahan...negara bebas katakan~

krole said...

melati=btol kak..kalo skngni guru takot ngan murid,silap je habis kena serbu ibu bapa murid~