Thursday, November 10, 2011

Bawa Berbincang

Dunia sekarangni sering kali kita tengok di media cetak dan elektronik tentang keruntuhan rumah tangga? rumah tangga masa kini ibarat satu permainan je, nak tahu kenapa krole kata begitu? cuba korang tengok kat TV dan suratkhabar, bila nak kahwin pergh!!! habis riuh satu dunia tapi tengok sebulan dua dah bercerai wuah!!! apa cer!!! itu kira ok lagi ada pula pasangan yang tak dapat dah terima pasangan siap menyeksa pasangan mereka lagi!!! simbah asidlah!!! pukulah!!! dan yang lebih teruk sampai membunuh!!! memang kita sekarangni dah macam zaman jahilliah, mungkin disebabkan pengaruh-pengaruh dari negara barat kot?

Apa salahnya tiap masalah itu dibawa berbincang, kan Allah dah anugerahkan otak kepada kita so berfikirlah dulu jangan buat tindakan melulu yang akan membuat kita menyesal dikemudian hari!!! krole selalu berdoa kepada illahi agar krole dan isteri dijauhkan daripada benda-benda macam tu!!! wuah!!! rindu pula isteri krole!!! uwah!!! nak nangislah kejap, happy blogging semua.



p/s : apo nak jadi!!!

8 Komen:

♥Aien Najwa♥ said...

hah itu maybe slah 1 dari pengaruh barat..tapi pengaruh 1 lagi, drpd drama2 yg disiarkan kat TV..mcm hareeemm ! ~~

el said...

happy blogwalking

Leods said...

Skg tak pyh nak tuduh2 dunia Barat..da mak bapak x ajar dulu2, tu la jadinya !! perangai mcm apa sja...peace yoo !!! :-))

MaYa MustWany said...

aah,sekerang ni..de masalah..pung pam pung pam penampor teranjang dihadiahkan..lebih extrem asid ku siram kan.amboii masa cinta kamain kentut pun wangi.paling mas ingat kes suami cemburu,siram minyak tanah kat bilik mandi.wife dia masuk bilik mandi,dia buang rokok.habis terbakar n jerit2 mintak tolong.dia wat deq je.lepas jiran dtg,pura2 tolong.eeeeee

ehh terkomen panjang.im sorry

krole said...

Aien=huhu mngkn kot kan wak~

krole said...

ell=happy to you too

krole said...

Leods=tol itu pun slh satu faktor yg pnting...krole ada terangkn dlm entri sbloom ni~

krole said...

Maya=tol wak...sdih ble terbaca sal ceta tu...kata sayang???adakah camtu sayang???manusia dah jadi spt zaman jahilliah dulu~adus...