Monday, August 8, 2011

Jangan Main Mercun

Benda yang selalu dikaitkan atau sinonim dengan bulan puasa adalah mercun~ korang setuju tak??? mesti ramai yang setuju kan??? bulan puasa ni macam tak sah kalau tak dengar bunyi mercun yang berkumandang dikala orang ramai menunaikan solat tarawikh hehehe orang sibuk pergi sembahyang tapi anasir-anasir ini sibuk membahayakan nyawa, kalau tak kena tak apa!!! tapi bila kena pergh!!! habis susah satu kampung!!! nasihat krole dibulan yang mulia ni janganlah bermain mercun, tak berbaloi pun bahayakan nyawa anda kerana hanya untuk berhibur seminit dua rasanya korang pun boleh fikir sendiri kan??? kalau ada yang adik-adik main mercun tu korang nasihatkanlah ya, takut nanti belum raya jari dah hilang sebelah huhuhu.

Pergh!!! ni merupakan diantara mercun yang korang perlu jauhi, nama benda ni adalah mercun bola dan selalunya mudah didapati/dibeli dibazzar-bazzar ramadhan~ aik??? pihak berkuasa tak ambil beratkah tentang perkara ini??? krole bukan sembang kosong... semalam krole tengok sendiri dibazzar... dengan slumber je orang tu jual, memang pelik bin ajaib??? apa-apa pun salam ramadhan semua, happy blogging semua~




p/s : KABABOOOMMMM!!!

10 Komen:

INTAN said...

huurrmmm...sebelum start puasa lagi dah berdentam dentum..tengah sahur pun bunyi jugak..xfaham betul..nak2 kalau yang bunyi macam bom tuh..macam nak bako je orang yang main..

.: iEyLa :. said...

baru start pose dah ade kes ilang jari 3..isy2..xsedar2 diorng nih..hehe

izzysabki said...

bahaya main mercun..tp org nak main gak..sbb adventure la kononnye..hihi:D

jaya jr said...

maen tu memang maen..susah nk larang..cume kene maen di tempat dan masa yang sesuai..huhuhu

CiK QiQi said...

ni krole bto ke xmen mercun ni..ehehehe..qiqi plg xske dgr mrcun bola mletup...sakit tlinge

krole said...

intan=bako!!! wak!!!

krole said...

iEyla=hah!!! tngok baru padan muka~

krole said...

izzy=pigi jalanla dgn dia punye adventure heee~

krole said...

JJ=itu mmg tpat bro..

krole said...

cik qiqi=same r wak..kengkadang kalo dorang main kat sini pergh!!! cam nak terjatuh jantung krole~