Friday, August 26, 2011

Jalan Yang Semakin Sesak

Semakin kita menghampiri kemuncak bulan ramadhan yang mulia ini semakin ramai masyarakat kota meninggalkan bandar untuk pulang ke kampung bagi merayakan hari lebaran yang ditunggu-tunggu bersama-sama keluarga yang tersayang, kalau tak percaya cuba korang tengok sekarangni pergh!!! sesak je jalan tu krole tengok dengan kenderaan-kenderaan bermotor, sudahlah sesak... kereta dan motor-motor tu memang laju tahap gabanlah!!! patutlah kalau kita tengok siaran berita sekarangni asyik heboh menyatakan tentang kadar kemalangan yang semakin meningkat dari hari ke sehari.

Nasib baiklah negara kita belum lagi mencapai kesesakan seperti ini??? kalaulah macam ni pergh!!! patutlah banyak rakyat diaorang ni sanggup lari ke negara kita walaupun tak memiliki dokumen yang sah!!! memang tak sah!!! pesan krole disini kepada yang baru nak balik kampung tu, berhati-hati dijalan raya... biar lambat asal selamat... ingatlah keluarga yang tersayang... hihihi macam kenal je kan ayat-ayat tu??? ahaks, happy blogging semua~




p/s : wennnnggg!!! (bunyi moto)

4 Komen:

jaya jr said...

memang xleh nak ejas dah jalan jem ni rasenye..sbb jalan bertambah tak banyak macam kereta bertambah..huuu

Cik Mimie said...

jalan sesak ngn raye memg x boley di pisahkan...^_^

krole said...

JJ=tau xpe bro..ikot statistik sbuah rumah memiliki 2 bijik keta~

krole said...

cik mimie=mmm..tol wak...cam tak smpurne lak raye kalo jln tak sesak ahaks~