Friday, August 26, 2011

Jagalah Auratmu

Baru-baru ni sewaktu berterbangan ke blog member-member krole terbaca sebuah entri dari member kita ni yang bertajuk "adakah wanita bertudung itu baik?". Pergh!!! panas juga krole tengok komen-komen maklumbalas dari entri tersebut, habis itu inilah tak baik... bertudunglah tak baik, tak bertudung lagi tak baik, dan banyak lagilah yang krole rasa tak sesuai krole taip disini kerana terlampau sensitif!!! namun pendapat krole "menutup aurat" ini kan adalah seruan agama yang perlu dituruti dan sememangnya kita tahu bahawa sekiranya kita mengingkarinya nescaya azab seksaan jawapannya.

Seperti gambar diatas pergh!!! dah cantik dah tutup aurat bahagian atas dengan bertudung namun terlupa nak tutup bahagian bawah, ataupun mungkin terkoyak kot semasa berlari dikejar anjing ahaks~ krole ada terbaca dan krole harap krole tak silap kerana dah lama kot terbaca tentang ni iaitu sekiranya seorang wanita memasuki neraka ia akan menarik 2 orang lelaki dalam hidupnya bersama-sama ke dalam neraka iaitu suaminya dan ayahnya. Korang tak sayangkah dengan ayah dan suami(berkahwin) korang tu???

Disini krole sertakan azab yang akan diterima oleh seorang wanita yang tidak menutup auratnya dan krole harap ramai yang ambil ikhtibar ya, terutama bagi wanita yang belum "terbuka hati memakai tudung".

-Balasan bagi wanita yang membuka/mendedahkan rambut kepalanya selain suaminya akan digantung dengan rambutnya diatas api neraka sehingga menggelegak otaknya, berterusan selama ia tidak menutupnya.

-Dada yang sengaja dibuka atau ditonjolkan bagi kelihatan seksi. Akan digantung atas api neraka dengan pusat dan buah dadanya diikat dengan rantai neraka sebagai penggantungnya.

-Betis dan peha yang terselak-selak akan dipanggang di neraka nanti, pedihnya tidak dapat dibayangkan.

Ingat-mengingati sesama kita ya, happy blogging semua~




p/s : tak takutkah anda dengan azab neraka???

10 Komen:

O'gosh said...

Takutnya...anyway, Selamat Hari Raya Krole...

zalin onceitalk said...

antara sebab mengapa ramai lagi yg x tutup aurat adalah disebabkan mereka tidak lagi merasai azab siksa sebenar daripada Allah.

nice entry bro..Selamat Hari Raya..

KISAH CINTA NASI LEMAK said...

diorang tu reti mempersoalkan... tp bila diorang bila dipersoalkan , diorang melenting...

Zura said...

perempuan nie terlalu cerewet dlm pemilihan pakaian tp itu sume untuk menuju kesempurnaan hidup..

cemomoi said...

bersua muka tidak, tapi tetap setia; beramah-tamah tidak, tapi tetap mesra; bersenda ikut suka jee, tak tau plak ada yang terasa; mengomen macam le hebat, tak prasan rakan rasa kena sebat; duhai sahabat duhai pelawat, kususun ruas jari yang karat, mohon ampun ke hadrat, agar kita semua beroleh rahmat, Allah limpahi dengan berkat

krole said...

O'ogosh=camat raye jgk wak~

krole said...

zalin=camat raye jgk bro~

krole said...

kisah cinta nasi lemak=tau xpe...

krole said...

zura=thanks right..namun kesempurnaan itu biarla hanya yg layak boleh melihatnya...bukannya seluruh dunia~

krole said...

cemomoi=insyallah..amin~