Wednesday, August 3, 2011

Jangan Lupa Solat

Assalamualaikum semua, sebelum memulakan entri ini krole ingin mengucapkan selamat berbuka kepada semua muslimin dan muslimat didunia ini, alhamdulillah berjaya juga kita melaksanakan ibadah puasa pada hari ketiga ini... ada 27 hari lagi~ bersama-samalah kita berdoa agar diberi kekuatan dan kesihatan untuk melaksanakan ibadat ini selama sebulan lamanya, insyallah... berbuka... berbuka juga tapi ingat ya jangan terlampau melantak sangat sampai tak ingat dunia, nanti susah pula nak menunaikan solat maghrib hehehe... biasalah kalau perut dah lapar ni kan??? so beringat-ingatlah, bersederhanalah ketika berbuka. Kerana kadang-kadang kita tengok orang ni habis-habisan makan ketika berbuka hingga nak menunaikan solat pun tak mampu.

Huhuhu... kalau perut dah terlalu penuh ni komfirm nak bangun pun tak larat, inikan pula nak solat. Kalau macam krole waktu berbuka ni cukuplah dengan dua tiga biji kuih dan air secawan... lepas solat maghrib barulah sambung makan berat-berat sikit ahaks~ oklah malas nak cerita panjang nanti orang kata krole budget baik pula, krole pun sama juga seperti korang semua~ insan biasa yang sentiasa melakukan kesilapan so beringat-ingatlah kita sesama kita ya. Happy blogging semua.




p/s : wuah!!! kenyangnye hehehe~

6 Komen:

Zura said...

kena seimbang dlm pape hal pun...

blog-tips-kurus said...

hari ni berbuka tanpa nasi. badan rasa lebih ringan. cewah! :-)

krole said...

zura=tol wak..stuju sgt~

krole said...

tips=krole lak langsung tak sahur hehehe~

i am S!L4H.. said...

btol2. kdg2 terlebih plak. =.=

krole said...

silah=huhuhu pakcik pon same jgk hee~