Monday, October 25, 2010

Waktu-Waktu Memotong Kuku

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger,kalau tak silap krole terdapat blogger yang membuat entri berkenaan cara-cara memotong kuku dengan betul(mengikut ajaran islam).so,hari ini krole ingin berkongsi sedikit ilmu yang krole tahu dengan korang semua iaitu waktu-waktu memotong kuku.bagi yang dah tahu,alhamdulillah krole ucapkan~dan bagi yang belum mengetahui lagi tentang perkara ini krole harap korang sudi-sudilah membaca entri krole ni yer.kerana perkara-perkara macam ni lah yang selalu kita kurang ambil peduli???

RASULULLAH S.A.W BERSABDA YANG ERTINYA
Barang siapa yang memotong kukunya pada :

1.Hari Sabtu :
Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit.

2.Hari Ahad :
Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan.

3.Hari Isnin :
-Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat

4.Hari Selasa :
-Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit

5.Hari Rabu :
-Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.

6.Hari Khamis :
-Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.

7.Hari Jumaat :
-Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

Allahuakhbar~lihat betapa indahnya islam,sedangkan perkara sekecil ini diajarnya.so kepada member-member blogger krole harap korang akan sentiasa ingat dan mengamalkan memotong kuku pada hari-hari yang diberkati oleh-Nya selepas membaca entri kali ini,insyaAllah~

p/s : terima kasih sudi bace...yeahhhh~!!!

16 Komen:

Wanzie said...

suka entry ini... tima ksih sudi kongsi......

eLL said...

bagus n3 ni ..kipidap

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

tq sudi share ngan semua ye

krole said...

wanzi=welkam2 wanzi...:)

krole said...

eLL=krole akan cuba sedaya upaya wak~

krole said...

miza=ingat mengingati sesame kita yer wak~

ILA HAFIZ said...

nice info.. :)

krole said...

ILA HAFIZ=wuahhh tq2

blog-tips-kurus said...

n3 ilmiah ni..
cara-cara potong kuku, bole jengok blog saye ye :)

krole said...

tips=haaaa~bru krole ingt...tips r yg bat en3 care2 potong kuku tue~heee...

eiela said...

selalu potong kuku hari jumaat je.

krole said...

eiela=alhamdulillah kalo camtu wak~amalkan yer~

Yuni Aisyah said...

ini yg sy nak tau..thanx for sharing..

F.I.C.K.R.Y said...

Nice one! I loike that!
(=

krole said...

yuni aisyah=wuahhh tol ker wak~lov to know that~

krole said...

sparkz=heheheh~tq sparkz..