Sunday, October 3, 2010

Sungha Jung

Assalamaualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger2...wuahhhhh hari ini krole ingin bercerita mengenai fenomena baru yang krole terjumpa dilaman youtube,iaitu mengenai video seorang gitaris muda yang bernama "sungha jung",pertama kali krole tengok...memang terkejut beruk krole,kerana seorang budak belasan tahun boleh memetik gitar seperti seorang pemain gitar profesional(wuahhhh!!!),so korank cuba tengok sendiri video yang krole sajikan ni,pasti korank pun akan kagum dengan bakat yang budak ni ada.


Sungha Jung atau nama sebenarnya (Seongha Jeong) merupakan seorang gitaris muda yang lahir pada September 2, 1996 (korea) dan terkenal dilaman youtube dengan video2nya bermain gitar,biasanya sungha jung memerlukan 3 hari untuk belajar dan berlatih untuk lagu2 barunya serta menguploadkan videonya dilaman youtube(wuahhh terer dia ni).sungha jung juga telah menerima sebanyak 13 award dari laman youtube,kerana 24 daripada videonya telah mencapai lebih daripada 7 juta tontonan(wuahhhh!!!).


p/s : dasyat tol dak ni...:p

21 Komen:

Zaer!! said...

Krole! hehe.Tetibe lak zaer masok kan.Budak ni memang terer main gitar.Terbaik! giler.zaer da lama minat ngn dak ni!hehe.semua pemuzik terbaik kebanyakan dari negara budak ni.la.heheHebat!

krole said...

zaer=hehehe yer..tol2...

My TeRrIToRy... said...

hebat..terbaekkksss :)bila la nak pandai main gitar mcm budak tu..jari pun dah keras :P

krole said...

territory=hehehe..selagi ada kemahuan selagi itu ada jln ngeee~

PENCUCI JɅMBɅN™ said...

tengok dia main buat aku hilang semangat nak main gitar..

NuSaNa NoSa 91 said...

agaknya bilalah malaysia akn dpt lahirkn generasi2 yg berbakat cm ngr2 lain ea?? =.=

krole said...

pencuci jamban=hehehe jgn g2 bro..ptot ni dijadikan semangat tok bro lbh maju~yer...

krole said...

Nusana=insyallah ada wak..cma x jmpe g tue...:p

azhar said...

fullamak kagum tgk budak...

orang muo said...

bakat luar biasa budak ni

maCy said...

maCy pernah tgk dak ni dulu. sape ta cte. memang hebat.. layaannn~

DaRa MaNiskU said...

dara memang minat dgn dia ni..dh nk byk koleksi yg dara kumpul...huhuhu teramatlah minat..

krole said...

azhar=krole pon kagum sgt ngan dak tue..

krole said...

orang muo=yer bro..dasyat kan???

krole said...

macy=layanzzzz...

krole said...

dara manisku=hehehe krole bru jew tau sal dia ni wak heee~

belalang hijau said...

dulu waktu belalang umo sebaya ngan budak nih belalang terer mcm tue jugak.malahan lagi terer...tp syg nyer belalang x de perakam lagi time tuh...klu x leh show off...wakaka

(chord Am pun x lepas lagi)
hee

krole said...

belalang=wuahhh dasyat tue...hehehee

nurkaloi said...

ermm tak penah tawu pun dak niee..
ku ktinggalan zman ker weyh??
erkk
t ku try layan kat youtube...nice info!

krole said...

nurkaloi=nice to know that u like it~

Anonymous said...

this post is very usefull thx!