Thursday, December 27, 2012

Semuanya Segera Sekarang

Dalam arus globalisasi sekarang ni semuanya nak yang segera-segera saja kan? yang amat ketara sekali adalah dari produk-produk permakanan, pergh! sekarang ni kau cakap saja apa semuanya ada yang segera. Kalau dulu (macam tua sangat) produk makanan segera ni terhad saja seperti maggie, sardin tin, sotong tin, sosej dan yang sewaktu dengannyalah! tapi sekarang ni pergh! cuba korang pergi ke mana-mana supermarket tengok kat section makanan segera ni huh! apa yang korang nampak? ya betul (tepuk tangan ramai-ramai) banyak pilihan makanan segera kan? dari produk makanan hinggalah ke produk minuman semuanya segera sekarang. Produk makanan segera seperti kuih segera (paling top karipap kat sini), mee segera, bubur segera, nasi briani segera, sup segera, dan yang paling best roti canai segera pun ada! (banyak lagi ya).

Bab produk minuman hm... rasanya tak perlu krole ulas panjang korang sendiri pun mesti tahu kan, contohnya milo, necafe, nestum, indocafe, alicafe huh! semuanya kita dapatkan dalam pakej 3 in 1 dah sekarang. Kalau dulu nak buat air contohnya nescafe kita kena masukkan sesudu nescfe lepas tu bubuh gula kalau nak susu bubuh susu... lepas tu hidang. Kalau sekarang ni hihihi rabak saja paket tu lepas tu bubuh air panas siap!. Hm... boleh kata sekarang ni dipasaran kita, dah kurang dah makanan-makanan yang sihat, sebab kebanyakkan orang kita lebih suka yang segera sekarang ni walhal dalam produk-produk segera ni banyak mengandungi bahan kimia yang tidak baik untuk badan. Hm... nasib baiklah bab permakanan ni Mrs. krole lebih suka yang segar-segar, beliau tak berapa sangat suka produk makanan segera ni katanya tak berapa 'kick', hihihi kalau krole... waktu bujang dulu terus terang beb! semua produk kat atas aku beli, bujang katakan, oklah ada hal ni... happy blogging semua.




p/s : silap-silap sikit hari lagi confirm ada produk nasi goreng segera.

20 Komen:

shaiful zaidi said...

kebanyakan orang nak cepat dan mudah dimakan. sebab tu banyak produk segera di pasaran.

deqjamucuxx said...

kan..kan.. semua segera, nak makan ape. bli perencah. 10min. siappp :)

boni kacak said...

tiba2 aku terpikir satu hari nanti anak pun boleh jadi segera. nak anak terus bancuh.dan serta merta siap.hahaha

krole said...

shaiful : huhuhu tau xpew bro~byk tol prmintaan kan~

deqjamucux : hahaha...tu r wak..cam 1`...2...3 da siap~skngni

boni yang kacak : pulok da hahaha..tp tak mustahil bro~

Eca Dwinky Asha said...

suami segera ada x?ahahaha


btw,yg gmbr dkt header eca tu namanya vector..xleh nak ajar,sebab tu tempah kt org gk.hahaha

Santan Manis said...

mudah + cepat.. kehkehkeh :D

Wenwink Kidu.Duki said...

hahaha megi ja yang sy makan sampai skang krole... kalau milo 3 in 1 tu x sedap sgt. minuman berkafein? x boleh terima. akan sakit punya hehe.... sardin2 tu ada juga lah yang masih di makan. tapi masak dengan sayur tau hehe

Zura Zue said...

nk lg senang...

syiela said...

cepat dan mudah.. buka dan terus campak ke kuali je

cweet pinky said...

sedap masak sendiri , CP pernah rase rendang segera , alahai , bak kate mrs krole , tak kick kan :P

CekbOlat-bOlat said...

anak segera ? hahaha . bolat suka meggi segera . kehkeh

Mar Haini Abdul Rahim said...

adoyaii satu sudut mmg senang cepat dan mudah kan.. satu sudut lagi mmg senang cepat dan mudah dapat penyakit. nauzubillah. kena pilih2 jgk.. untung ade mrs krole hihi kem slm ye :D

krole said...

ecah : hahaha...adoi~ owh vector nmanya...akn ku search

SM : terbek!!!

Wen : huhuh same r wen...sdap hngga mnjilat jari kaki~

krole said...

Zura : huhuhu mudah kan wak~

Syeila : huhu tau xpew wak~

CP : hahaha tau xpew~

krole said...

bolat : hahaha sory ya bolat sal bloglist tu...spntas kilat krole masuk libk bolat kat blog ni~

Mar : tu r wak..mnta2la dijauhkan~

Mia Liana said...

memang lah segera... lepas tu segera sakit la...

krole said...

MIa Liana : huhu tu r wak...camnela dunia akn dtg nnt...msti mcm2 lg produk segera kan~

Belalang hijau Perisik said...

yg x tahan tu satey pun ada yg segera... huhuhu

krole said...

belalang : huhu tol bro...silap haribulan nanti sate kajang pon org tak nak da hihihi~

namaku semah. said...

nescafe 3 in 1 tu perghh sedap gila kot. aku selalu kebas abah aku punye hihi