Wednesday, February 6, 2013

Kejayaan Luar Biasa

Ok... mula-mula krole nak mohon maaf kepada semua, kerana kebelakangan ni seperti blog ni terabai tanpa sebarang entri baru... eh? rasanya baru dua hari kan? tapi dah macam 2 bulan krole rasa hahaha! tegarnya aku dengan dunia blogging ni. Sebenarnya waktu ni krole tengah mengikuti kursus selama 3 hari yang diadakan di Kota Kinabalu so memang tak ada masa sangat, sebab jarak antara kampung krole dan Kota Kinabalu adalah 100KM so pergi dan balik 200KM aduh! berat mata memandang berat lagi bahuku yang  tegap ni memikul hihihi. Oklah balik kepada topik sebenar, "kejayaan luar biasa"... kalau nak diikutkan dalam hidup ni semua manusia ingin melakukan satu perkara yang boleh membawa kepada kejayaan yang luar biasa dalam hidupnya kan? contoh macam artis kecil kita iaitu Najwa Latif yang menjadi popular melalui laman sesawang youtube dan redmummy yang terkenal melalui blog ni. Kenapa mereka boleh mengecapi kejayaan yang luar biasa seperti ini?. Bagi pendapat krole sendiri... benda ni senang saja, sebab mereka berusaha secara luar biasa atau lain dari yang lain. 

Bukan senang nak jadi senang kan? so kalau nak berjaya dalam tiap apa yang dilakukan cuba cari kaedah yang terbaik dan berusaha bersungguh-sungguh, jangan kenal erti penat insyallah tidak rugi semua pengorbanan tu. Tapi... kebanyakkan orang kita ni nak kejayaan luar biasa tapi usahanya aduh! malas nak cerita, seperti orang yang nak jadi kaya tapi kerjannya hanya duduk dirumah? macam mana nak berjaya begitu? tapi bab complain dialah no.1, semuanya salah baginya dan kadang-kadang tu siap salahkan takdir pula. Nak dijadikan cerita tadi krole dapat panggilan telefon dari seorang sahabat, tujuan dia menelefon krole ni sebab nak bercerita tentang bisnes dia yang lingkup, pergh! lama juga kita orang sembang... asyik-asyik dia kata menyesal dengan semua ni. "aduh! relaks... tak semestinya gagal sekali gagal selamanya... mungkin ada rezeki lain yang Allah nak beri kau tu" antara nasihat krole kepada dia tadi, syukur lepas bersembang nak 2 jam tadi dia kembali tenang. Itulah manusia kan... kita perlu ingat mengingati sesama kita selalu, mungkin hari ini hari dia... esok lusa siapa tahu... mungkin hari kita pula. Oklah krole ada kerja kursus nak disiapkan ni, senang cerita nak kejayaan luar biasa kenalah berusaha luar biasa kan. Happy blogging semua.




p/s : dapat juga update blog tersayang ni~

18 Komen:

PeRdU cINta said...

kejayaan tercipta dengan usaha yang gigih dan perancangan yang canggih..jatuh bangun kehidupan adalah rencah untuk kita mendewasakan diri..perjuangan kita bukan untuk kejayaan dunia semata..tapi untuk kecemerlagan di akhirat juga..

deqjamucuxx said...

deqja sokong..
gagal bukan beerti slamnya... :)

MizzTina said...

bkn senang nk senang..

Katak Comel said...

bgos entri ni..manusia mmg camtu, nk jd senang tp xnk berusaha..klu dwet tu bole trun dr langit, tu yg manusia2 ni ske sgt

shaiful zaidi said...

salam krole...selamat berkursus. Nak berjaya perlu tekun dan sabar.

mie said...

bersusah2 dahulu...
lepas ni mesti ada kesenangannya
heheheee

Quran Kini said...

Assalamualaikum,

Saya dari QuranKini.com ingin ingin menjemput saudara/saudari untuk menyertai program affiliate kami (produk: Al-Quran Digital) dan menjana pendapatan tambahan melalui blog ini. Ia baru sahaja dilancarkan pada 8 Februari 2013 (Jumaat).

Caranya mudah sahaja: -
1. Daftar PERCUMA di QuranKini Affiliate > Klik pada butang 'Klik Di Sini Untuk Mendaftar'
2. Login akaun anda.
3. Pilih tab 'Bahan Promosi' > 'Banners/Links'
4. Copy & paste link pada blog anda

Setiap unit yang terjual, anda bakal menjana RM50.00 dan bayaran komisyen dilakukan setiap minggu terus ke akaun bank anda. TIADA sebarang limit berapa banyak pendapatan yang anda boleh jana. Mungkin mampu mencecah RIBUAN ringgit sebulan!

Malah bukan itu sahaja, bayangkan ganjaran pahala yang bakal anda terima setiap kali pembeli membaca Al-Quran Digital tersebut = pelaburan akhirat.

Terima kasih,
Team QuranKini

p/s: Sila sebarkan jemputan kepada rakan-rakan anda yang lain. InsyaAllah mendapat keberkatan bersama!

el said...

biasalah tu manusia nak berjaya kaya raya tp malas nak usaha..

xpelah usaha skit2 lama berjaya lah tu kan

fyna said...

sekali jatuh, kita kena bangkit semula kan. ^_^

Wasabi onee san said...

usaha demi kejayaan ^^
yeahhh >_<

Anonymous said...

An Via Internet Service Provider Credit Card Account
Other positive aspects feature the MasterCard logo, which means that you can use your HSN credit history card all close
to the environment. If you want the MasterCard symbol, make convinced that
you implement for the HSN MasterCard: there is also a non-community model of the card that you use
only with HSN.
Gas pumps are notorious for skimming mainly because
they use a common key allowing burglars to insert a skimming device inside of the pump just where it
can not be observed. Its a sizeable drawback just about everywhere but
in a Northern Florida county and also in West Covina,
California local regulation-enforcement
officials prompt buyers use only dollars to pay back for gasoline
once skimming attacks at fuel stations surged. To guard you,
spend with hard cash. If you have to use a card then be certain its
a credit rating card and not your debit card.
Late Payment Fee: This is assessed for each and
every billing interval in which at the very least the bare minimum payment, and any quantity
earlier due, is not paid on time to be credited to the account by the payment because of date.

The price will be the basis of the sum of the
spectacular equilibrium on the payment due day.
The essential matter that the summons must possess
is to you can ask the prosecutor to give you evidence of all debt.
As quickly as this is set into the courtroom summons response then it
places the bad credit loan prosecutor in
a bind seeing that getting this is honestly very hard.
It is rough to look for primary credit score card agreements, evidence of the complete total owed, and prosecutors who are employed by junk personal debt patrons have the just about difficult process of displaying that the specified particular
person was directly linked to the account in question as a result of banks market them
the legal rights to massive batches of accounts and not certain types.

These are smart defenses to courtroom summons receivers, but responding
to the court summons may well be all that is wanted.

Another reward is that you can use the account to help your loved a person in generating credit score.
If you or your spouse has poor credit history score, you can convert to a joint credit account.
If the two of you use the card wisely, this will reflect on your credit
history reports.
Build up Credit score: The accurate use of credit playing cards can help us assemble our
credit history rating. If we cost, then pay off in scheduled payments then
cost all over again and so on, we will design a increased ranking with that provider and all round on our complete credit score report.

A lot better credit history scores will without a doubt add
to an overall more beneficial credit rating.

This rating can be utilized for these tremendous purchases down the line,
like a car or a home.
You can apply for possibly of the two HSN credit cards via
the web, so you can know right absent if you are authorized.
In further to the factors you get paid, you also
qualify for precious savings from time to time. Flex
pay back is one particular significantly more case in point
of how you can get "Further Flex" payment phrases on
specific objects.
Zero cost management companies credit rating card personal debt can aid
discover the money needed to repay debts around desire prices as soon as possible.
These agencies also see if you have tax refunds,
refunds of even more methods that are brilliant for reimbursement of debts.
bad credit loans
My webpage > bad credit loan

krole said...

perdu cinta : btul wak..sngt2 stuju..thanks sudi bce~

krole said...

deqja : tu r wak..jnji jgn putus asa~

miztina : bkn susah nak susah kan wak~

katak comel : tau xpew...huhu sabo jela~

krole said...

shaiful : thanks bro huhu~ insyallah~

mie : tol bro..jnji kena kuat brusaha~

quran kini : walaikumsalam..insyallah~

krole said...

el : tu r el..kna byk bersabar utk kecapi kejayaan~

fyna : tol..biar beratus kali jatuh..bangkit dan berusaha lagi dan lagi sehingga berjaya~

wasabi : btul yeah!!!

Anonymous said...

Monetary Institution Auction Sale Related With Properties Are Incresing In India.

This point that you obtain a solid getting familiar with
of the count shot, it's simple that you can't shoot this
shot whenever you feel the need to. This is because because you're not going to receive the proper angle and bank the b-ball into the baskeball hoop.
A lot would say "well what about Overdraft! Why rather than just get a nice line of over-limit protection?" Yes. Okay. I had overdraft (at one point) and so that just have become the 'extra' quantities I could afford to spend; which it was like money I didn't receive.
Or, actually, it was savings I didn't get and it appeared to be to just another accumulating bill I had to deal with the and it's harsh
and no path to live.
So that you can avoid a fundamental http://www.ukbl.net by picking a not-for-profit entity,
Guard Credit Union has a strong reputation as a member-owned
financial institution that has easy-to-meet membership requirements.

All you need is live or work in one of many Milwaukee metro area counties, and you can have a cooperative banking
suffer from without lining an pockets of smooth CEO types.

Now, this would any be well and even good if yourself could just visit your banker
away and they ought to say "oh, yes, that was one mistake, we will take care of it, Miss Jones", but not a good more, these car finance companies are doing
all of this over the place and raking previously fees.

Because of course, it's each perfectly legal. All of this sent to you on that tiny discard of paper that you could never learn with your impression. So, the employees at the count are all together with scripts of "I can write $33.00 off, that is how we will be of assistance you", "you really have to watch that account more closely, Mister. Smith, here do you need a new check register to write down your checks back and out"?
Warranty Bank is a real regional bank having locations in Wisconsin, Illinois, and Indiana. Its thickest blanket of organizations is certainly in just the Milwaukee neighbourhood. Headquartered all over the Milwaukee suburb of Brown Deer, Guaranty has numerous locations in stand-alone buildings, shopping centers, and even inside of grocery stores. While some people scoff at large grocery stores banking, the concept is extremely convenient, especially for world transit users and after-work shoppers. Guaranty Bank's
a lot of time are virtually unparalleled, with most
locations open into the exact early evening in addition , many others enter on Saturdays and Sundays.

You see, the instrument stays for screen and is without question just reserve blocked.
Near the expiration of the the instrument that lender will
use it again the instrument that would the client.

This is an extraordinary service is now available to Owners of
BG'S, MTN'S, SBLC'S, CD'S, USA And also GERMAN TREASURIES
that want to sell or profit their instrument, and / or increase the yield
on the application.
Tri-City's main flaw is generally that its locals are not well dispersed through every bit parts of you see, the metro area. If you online on the To the Side or with West Allis, they already have got you protected. However, if you live on the East Side or purchase any time downtown, there are ' branches
nearby. no credit check loan
Here is my web page ... no credit check loan

sabella mohamad said...

bukan senang nak senang , bukan susah nak susah . hehe . usaha tu yg paling penting . kalau harapkan kejayaan datang bergolek memang takk la

Mar Haini Abdul Rahim said...

aah betull setuju sgt ! suke dgn ayat 'bkn senang nak senang' :) *eh, moga kt smua diberi kekuatan utk meraih kejayaan yg luar biasa ^^