Thursday, February 14, 2013

Singa Yang Suka Menari


Hm... ada tak sesiapa yang tahu? sambutan raya cina ni selalunya orang cina sambut berapa hari ya? atau berapa bulan? bukan apa... waktu krole dan Mrs. krole pergi ke bandar tadi pergh! banyak betul kitaorang jumpa singa yang suka menari ni! pergh! entah terlepas dari mana? hahaha! tapi best juga tengok persembahan singa yang suka menari ni. Banyak aksi yang boleh meletupkan jantung bila tengok, cuma ada satu insiden tadi yang tak berapa nak seronok krole tengok. Ada segelintir singa yang suka menari ni... menari sampai membuatkan jalanraya jadi sesak pergh! angin beb! ingatkan jalan sesak gara-gara kenderaan terlampau banyakkah? ada kemalangankah? lampu isyarat jalan rosakkah? pergh! rupa-rupanya ada singa yang suka menari kat tengah jalan aduh! kalau nak menari pun janganlah sampai begitu sekali kan? nasib baiklah ada makcik tadi dengan beraninya mengarahkan singa yang suka menari tadi ke tepi. Hahaha! padan muka kau singa! cuba korang tengok gambar kat atas hahaha! singa yang suka menari ketakutan dan terus lari naik jejantas.

Bila krole sampai kat jejantas tu sempat juga tegur makcik yang berani tadi. "apa pasal tu auntie?" kata krole, "haiya! ini budak-budak suka kasi susah olang, mau angpau saja" kata makcik yang berani tadi. Hahaha! rupa-rupanya singa yang pandai menari tadi lari bukan sebab diarah oleh makcik tadi, rupanya diaorang kena beri angpau oleh makcik tadi, sebab tulah diaorang blah hahaha! tapi...? persoalannya kenapa diaorang menari singa kat tengah-tengah jalan? mungkin sebab diaorang merajuk dengan makcik tu kot! sebab tak beri angpau dari awal lagi hahaha! moral of the story... kalau nak menari singa janganlah sampai menyusahkan orang lain, nanti tak pasal-pasal makan pelempang. Oklah nak rehat-rehat dulu so happy blogging semua.



p/s : gara-gara angpau~

20 Komen:

Nurul Ain said...

wah tengah jalan pun kena bagi ampau ka..kalo gitu saya pun nak jugak hahah
http://www.ainahmad.com/2013/02/10000-tiket-percuma-airasia-kembali-lagi.html

Azwar Syuhada said...

Inikah caranya untuk mendapat angpau??ingatkan penampau..hahaha.. >_<

khairul hassan said...

sori lama x singgah jengok Krole

Mar Haini Abdul Rahim said...

bijak gak singa tu, pandai die menari tgh jalan tanda mogok, hehe.. suke tgk singa menari, tp kalo die dtg dekat takot !! haha.
*jap, singa ke naga ? konpiuss -_-

Wan Ahmad Izudean said...

ada yang dari kedai ke kedai. hehehe

Wenwink Kidu.Duki said...

sebuln krole....

el said...

dulu mmg takut ngan singa ni..skun xkot dah jd mak budak wat malu je takut hahahaha

deqjamucuxx said...

singa nari atas jalan... dasyat.. dpt angpow lak tuu

MizzTina said...

sy xbrani tgk singa menari.. xtau nape..

krole said...

Nurul Ain : huhu nak jgkla..jom bat team~

Azwar : hahaha~ tu r...bikin panaz jew~

krole said...

Mar : singa wak...hihihi tu r..entah pape tah~

wan : aha~ krole rase pong dorank ni gerak kedai ke kedai..mgkn tak dpt angpau tu yang jadi camtu adus~

krole said...

Wen : owh~ sabar jew ya~

el : hahaha! bat pew nak tkot wak..bkn mam orang pong~

krole said...

khairul ; huhu! takpew bro~ krole fhm jgk~

deqja : tu r wak..pelik tapi benar~

krole said...

MizzTina : mngkn sbab aksi2nya mendebarkan kot wak~

PeRdU cINta said...

amboi,,nak ampau punya pasal sanggup tu menari kat tgh jalan..memang melampau..sabarlah wahai hati..

fyna said...

itu pasal ka? addeehh..pandai punya singa.hehehe...

puteri kasih said...

untuk dua minggu je bro..15 hari. Ahad depan last day ^_^

krole said...

perdu cinta : tu r wak..ssh jgk~

fyna : pndai bat org panaz ngeee :)

krole said...

puteri : owh..camtu lak..baru tau hihiih thanks yew~

Mieza Jhaa K said...

Hmm mcm2 org zaman skrg ni