Friday, August 27, 2010

Lawak Santai(2)

Assalamualaikum dan salam ramadhan kepada semua blogger2...sejak kebelakangan ini kes2 seperti buang bayi menjadi perkara yang biasa kita dengar tidak kiralah dari media cetak mahupun media elektronik(memang banyak o0o0o0!!!),perkara ini berlaku adalah hasil daripada perbuatan sumbang manusia pada masa kini yang tidak ada batasan dalam pergaulan,krole pun pelik r,napa mereka ni berani sangat,walhal perkara itu ditegah keras dalam ajaran islam.baik lagi cuci motor daripada melakukan perkara2 maksiat(berkhalwat)itu???

hehehe...kenapa???tak percayaka???okai2...bagi yang tak percaya,krole akan bagi sepuluh sebab mengapa cuci motor adalah lebih baik daripada berkhalwat...heeee :

1.cuci motor boleh dilakukan depan rakan2 tanpa rasa malu dan bersalah.

2.masa tengah gosok dada dan punggung motor tak perlu tengok-tengok kiri dan kanan.

3.motor tak pandai merengek-rengek masa ia dibasahi oleh air dan sabun.

4.boleh tangguh beberapa minit...pergi sambut telefon,pergi tandas dan banyak lagi tanpa ada sesiapa yang tidak puas hati.

5.tak perlu pujuk2 dan barjanji akan bertanggungjawab sekiranya hendak mula mencuci motor.

6.lepas cuci boleh naik dan henjut2 serta tunggang2 dalam sebarang posisi tanpa risau ditegur oleh sesiapa.

7.tak perlu cari tempat tersembunyi,depan rumah atau distesen minyak pun boleh buat,tanpa risau diskodeng oleh orang ramai or JAIS.

8.nak pancut air sepuas-puasnya dalam atau luar enjin pun tak dak siapa larang..

9.nak buat setiap hari lagi digalakkan,malah dipuji oleh kawan2,ibu bapa,dan saudara mara.

10.jika kebetulan tok kadi dan ketua kampung melintas,anda boleh menegur dengan senang hati dan mempelawa mereka mencuci motor~ahaks..:p.

hah!!!betulkan...cuci motor lebih baik dari berkhalwat,hehehehe...disini krole juga ingin memohon maaf sekiranya entri krole kali ini ada berbaur sedikit lucah,namun ikhlas krole kata...niat krole hanya untuk bergurau demi menghiburkan hati ini yang tengah kerisauan disebabkan gejala sosial yang semakin teruk dinegara kita~adus~

p/s : malam ni last kerja malam....yeahhhhh!!!


18 Komen:

Dc said...

wah2 nice2..hahaha

Azmi said...

betol tu krole..cuci motor lagi bagus....ni tak nak jugak menonggeng yg tak halal

krole said...

DC=hehehe tq2x...:p

krole said...

azmi=alhamdulillah kalo azmi phm msg yg krole ingin smpikn heee...

annazanariah said...

sempoi je mesej yg ingin disampaikan.. kalau semua org faham kan bgs. kuranglah sikit gejala sosial..

p/s: moto takde lagi, cuci basikal je la. kuikuikui..

krole said...

annazanariah=heeee..lom ade moto g...xper..cuci beskal pon lebih bek dr melakukakan maksiat ngeee...

Rama2Ungu said...

hahahaha....

normie said...

massage yang simple je.. tp jika difahami isi kandungannya.. mudah-mudahan boleh menghindarkan gejala sosial dinegara kita..

krole said...

rama2=hahahaha...

krole said...

normie=hehehe...bgui r kalo wak phm ngeee...:)

Cylia Chel a.k.a Lia Edwin said...

cuci motor...?idea yg bgus..hahaha...klakar lah entry nih.. :)

krole said...

cylia=hehehehe..tq2x..ngeee

ASSOYFINGER67 said...

Good job krole!Make me smile..not a little..i smile until to d ears..huhu kah!kah!Thats Krole!!!!Huhu

krole said...

assoyfingers67=wuahhh that for ur coment assoy...i will try my best to make a good/uniq en3 in the future...

Tomato Gurl's Life said...

miahaha...betul 100%..lagi best basuh motor dari khalwat..suka entri ni..

krole said...

tomato=hehehe tq2x wak...ngeee...:p

Zaer!! said...

Hehehe..best jugak entry ni krole..cuci motor 2 yang xtahan..hehe..nice entyr..;-)

krole said...

zaer=tq2x bro ngeeee...