Tuesday, June 14, 2011

Anugerahkan Aku Kekuatan Itu

Tak tahu macam mana krole nak luahan perasaan yang terbuku didalam hati krole sekarangni, aduh!!! sakit sangat!!! nasiblah akal fikiran ni masih boleh berfikir dengan waras kalau tak... waktu-waktu macam inilah krole perlukan seseorang untuk memberikan dorongan dan semangat kat krole, kalau duduk kampung dulu maklah yang selalu menjadi peneman~ tapi sekarangni dah jauh aduh!!! sakit sangat!!! didalam hidup kita ini mesti akan sekali atau dua kali atau berkali-kali akan menerima dugaan yang hebat daripadaNya, dan sekarang krole mengalaminya, "ya Allah kuatkanlah hati hambaMu ini, kurniakanlah ketenangan hati kepada ku, ya Allah tunjukkanlah aku jalan untuk menempuhi dugaan ini" nasib baiklah ada blog ini... bolehlah krole meluahkan sedikit sebanyak perasaan yang tak terkira beratnya yang dah krole tanggung selama ini, apa-apa pun krole harap korang semua bahagia dengan hidup korang semua, ramai yang tak suka cuai dalam tiap apa yang dilakukannyakan??? namun sebaik mana kita cuba mengelaknya satu hari nanti pasti akan berlaku juga.

So sekiranya perkara itu berlaku, kuatkanlah hatimu ingatlah bahawa Allah tidak pernah melupakan akan hamba-hambaNya~ "a lot is happening in my life now, i hope i have the strenght to overcome it" namun tiap apa yang berlaku krole terima dengan redha dan sentiasa bersyukur kepadaNya, tiap apa yang berlaku ini mesti ada hikmah disebaliknya~ insyallah amin...



p/s : hasbunallah wa'nimal wakil~

8 Komen:

faizalnizam said...

mesti kuat brother. dugaan adalah warna-warna hidup. kalau kita tak ditimpa dugaan, itu bukan "life" namanya.

bulan lepas aku hilang laptop, yg mmg aku sayang sangat dengan mcm2 benda dalam hard disk laptop tu. tp itulah dugaan namanye brother.

setiap keburukan datang bersamanya kebaikan. samada cepat atau lambat. samada kita sedar atau tidak.

FIRDAUS HUSAIN / TUYUK said...

be strong..

Cik Aqilah Wardah said...

sdon't despair & never lose hope.. coz Allah is always by ur side.. :))

Meh wardah nk kongsi warna pelangi dengan krole...

sama-sama kte gembira eh.... :)

blog-tips-kurus said...

Life must goes on.. La Tahzan.. :-)

krole said...

fyzal=thanks bro..krole hargai sgt~

krole said...

wardah=thanks wak..krole akn igt slalu nasihat tu~

krole said...

firdaus=thanks i will try my best~

krole said...

tips=tol tips..thanks..krole hargai sgt~