Saturday, September 25, 2010

Siapakah Masashi Kishimoto???

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger2...bila sebut jer "Naruto",mesti semua orang tahu kan???sebuah manga berkisarkan tentang seorang budak yang hidup didalam dunia ninja...(kre camtu r),krole merupakan salah seorang peminat utama "manga" ni juga,tapi hari ini krole bukan hendak bercerita mengenai naruto...hari ni krole nak bercerita sedikit mengenai penulisnya iaitu "Masashi Kishimoto" kerana selalunya pembaca anime ni,hanya kenal dengan watak2 yang ada dalam cerita tu,tapi bila tanya pasal pelukisnya langsung tak tahu...heee~


Masashi kishimoto lahir didaerah Okayama pada 8 NOV 1974,telah mula melukis sejak zaman pra-sekolah lagi,telah memulakan kerjayanya sebagai pelukis manga pada tahun 1996 dengan hasil kerjanya yang pertama iaitu Karakuri..pada tahun 1999 beliau menghasilkan "Naruto" yang diterbitkan dalam majalah mingguan shonen jump(merupakan majalah manga yang paling popular dijepun)

salah satu siri manga yang diminati Masashi ialah doremon,idola beliau merupakan Akira Toriyama iaitu pencipta anime dragon ball(wuahhhhh!!!),beliau pernah menyatakan bahawa beliau amat mengagumi hasil kerja Toriyama sehinggakan ia memainkan peranan yang besar dalam penghasilan manga "naruto"ni.okai krole rasa setakat itu jer yer...heee~


p/s : korank mnt x naruto???

17 Komen:

amira said...

huhu.. layan gak bila free... tapi mira suker One Piece ag..=p

Lizzie Yasmin said...

lol.. muda lg upanya penulis naruto nie..ingat kan orang lama... caya lar..

krole said...

amira=wuahhh krole pon..tp lg mnt kat naruto r...

krole said...

tu r wak...terer dia ni...

Lagenda said...

mak tatau citer ni..tp...

"SEBENARNYA BOLA API ADA 7 BJ KESEMUANYA!!"

Miahaha...hohohoho..ekekeke

krole said...

mak=hahahah~itu dia lawak dari mak...ngeee

Dc said...

dah kurang melayan kartoon^_^..tp dulu..semua layan wakakaka..bleach..naruto..gundam..onepeace..ape lg ekk..huhu~~

krole said...

DC=nape da kureng bro???

Cik Shiqa said...

ouhh sy suka naruto..

krole said...

cik shiqz=wuahh best2 nmpknya...ramai juga yg mnt anime ni yer~

caliph said...

x silap creator naruto ni ada twin.. tp yg sorang lg wt anime lain, kurang fames compare yg naruto ni...

gdoupt_monster71 said...

ko mcm asoy la..minat naruto heee

tim said...

dulu layan juga
tapi sekarang layan bleach

dan dragon ball all time favourite..!! baca buku dia sejak kecil lagi

krole said...

caliph=hehehe tol bro...dia ade twin~

krole said...

jeman=hehehehe~sme ker???

krole said...

tim=wuahhhhh~!!!bleach best jgk heee

MAnkete said...

yeahhh..sama la bro...aku mnat naruto gak......

Rasen shuriken satu kat sini eheheh...