Friday, September 24, 2010

Anak-Anak Iblis Laknatullah

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger2...didunia yang serba moden ini,gejala sosial semakin mejadi2 dari masa ke semasa...bagi remaja masa kini perkara2 yang dianggap "ringan2" ini dianggap sebagai perkara yang biasa dan dijadikan sebagai budaya mereka,perkara ini berlaku kerana kebanyakkan remaja pada masa kini kurang mendapat didikan agama yang menyebabkan mereka terpengaruh dengan hasutan syaitan...so,hari ini krole ingin menceritakan serba sedikit mengenai syaitan,agar remaja2 diluar sana sentiasa berwaspada dengan hasutan syaitan.

syaitan merupakan golongan penghasut yang juga merupakan anak-pinak dari keturunan Iblis Laknatullah,menurut Zaid bin Mujahid iblis mempunyai 7 ekor anak(syaitan).dimana mereka ini mempunyai tugas jahat yang berbeza.iaitu seperti :

1.Tsabr :
-tugasnya adalah menggoda manusia berbuat maksiat ketika manusia sedang dalam kesusahan dan berada dalam kesedihan.Ketika manusia dalam kesusahan dan mendapat musibah, maka datanglah Tsabr dan kuncu-kuncunya membisik manusia agar melakukan segala kejahatan seperti berzina,bunuh diri,menghisap dadah,minum arak,berjudi supaya manusia itu terus leka dan jangan kembali kepada Allah.

2.A'war :
-tugasnya adalah menghasut manusia supaya mendekati zina dan terus melakukannya dengan apa cara sekali pun.A'war dan pengikutnya akan menggambarkan keenakan dan keseronokan berzina dalam akal fikiran manusia dan mengobar-kobar kan nafsu.

3.Miswath :
-tugasnya adalah menyampaikan berita dusta atau penipuan yang mampu menimbulkan kemarahan dan fitnah besar,agar manusia itu akan kucar-kacir,hilang pertimbangan dan saling tuduh menuduh sehinggakan menyebabkan pertempuran yang hebat dan dahsyat.

4.Dasim :
-Tugasnya adalah menyebarkan sifat emosi yang keterlaluan,mudah marah, dan permusuhan.selalunya dalam kes rumahtangga dasim akan cuba meruntuhkan institusi kekeluargaan.

5.Zaknabur :
-Tugasnya adalah memastikan dunia ekonomi dan perniagaan akan tergugat.menghasut para pedagang agar sentiasa tamak dalam mengaut keuntungan,kecurangan dan penipuan dalam muamalah(perhubungan).Memastikan pengurangan dalam timbangan dan bekalan,kelumpuhan ekonomi melalui sistem inflasi.serta merupakan pengajak utama manusia dalam melakukan riba(bunga atau faedah dalam perniagaan).

6.Khanzab :
-Menghalangi umat Islam dalam melakukan solat,menggangu umat Islam dalam melakukan solat(sembahyang).serta mencari jalan agar dapat menyebabkan manusia tidak akan dapat menyembah Allah dan mengelakkan agar sembahyang menjadi sempurna.

7.Walhan :
-Menggangu umat Islam agar sentiasa was-was dalam berwudhuk(bersuci sebelum melakukan sembahyang).ini akan menyebabkan umat Islam tidak sah dalam solatnya.Wuduk merupakan kepentingan yang amat perlu dititik beratkan sewaktu beribadah kepada Allah.Walhan juga,menyebabkan manusia agar sentiasa membazir dalam menggunakan sesuatu perar atau benda.


p/s : beringatlah semua...

14 Komen:

saffrina | anirffas said...

ngeri gilah pic tuh. =.='

krole said...

saffrina=hehehe..kalo nak amik,dipersilakan heee~

Man said...

Ye ngeri pulak gambar syaitan tu apapun post yang sangat bagus untuk menyedarkan remaja masa kini supaya tidak lupa akan pencipta-Nya sendiri..

Dengarkan radio-radio yang popular di Malaysia Disini

krole said...

man=alhamdulillah kalo man fikir g2...insyallah~

*luv Syahnia* said...

adakah itu bntuk rupa syaitan??

kalo yea..seram nye
fuhhh nsb bek tak nmpak
takottttt

nuriz said...

singgah baca ni..tq for sharing krole

sentiasa kita berdoa dan minta dilindungi dr godaan syaitan

Azmi said...

smoga kita terlindung dari bisikan jahat.

zoncapriku said...

nice info sal anak2 iblis ni...moga2 kita beringat...

krole said...

syahnia=itu gambaran jew wak...krole dpt kat google~rasenye kalo yg btul lebih truk o0o0o!!!

krole said...

nuriz=nice to know u like it:)

krole said...

azmi=insyallah bro...amin~

krole said...

zoncapriku=wuahhh tq2 bro...insyallah...byk2kanlah berdoa..

Linglung said...

janganlah jadi perangai serupa setan..hehe

Son Of Rubiah said...

teringat akan perihal anak Iblis yang dibunuh Adam bernama Khannaz ...